super98 Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Hei! Har fått en merkelig tikkelyd i min 94 omega b. Det kommer fra eksos-siden, men er neppe ventiltikk da jeg har lytta med "stetoskop" på toppdekselet. Noen som har noen idèer om hva det kan være? kommer stort sett på lave turtall eller at lyden blir overdøvet av motorlyden ved høyere turtall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pepsi Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 hoho, tikka på min bil og i går, var en stein i dekket :D men hos deg tikker det når bilen står i ro også? hmm Siter Opel Omega B -1999- 2.0l 16v På let etter ny motor til denna, har du en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zipperno Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Lyden kan komme fra frieksos ved/på eksosmanifolden. Enten har du sprekk eller at en pinnbolt er knekt. Kan og være at manifolden har "slått" seg. Hvis lyden er mest framtredende ved kald motor og forsvinner litt når motoren er varm er det et tegn på at det kan være dette. //Tom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gandi Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 pepsi. haha måtte seriøst flire høryt når jeg leste det du hadde skervet. likte humoren din. men jeg går også for litt frieksos. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlaLarsen Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 jeg ville trodd det var tikking fra dysene, veldig normalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gandi Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 men tikkelyd fra dysene er davel ikke no merkeli tikkelyd d da ... som du sier så er d jo helt normalt det. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlaLarsen Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 He he nei sant nok det ja. Tenkte kanskje at han ikke var ops på at dem kunne tikke endel, siden det ikke ble nevnt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 tror nok det er eksosmanifold pakning,ganske vanlig! Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega_V6 Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 tror nok det er eksosmanifold pakning,ganske vanlig! stemmer for manifolden eg og.. Siter Har: -05 Rexton RX270 XDi ToplineHatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg