Gå til innhold

Pioneer Sensation

Ranger emnet


PionerT23

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 years later...
  • 1 month later...

Om dere lurer på noe så spør gjerne.. Bilen skal bli ferdig fortestmulig pga flytting.

Bilen blir også til salgs..

Jeg tar deg på ordet, å har noen spørsmål!

men først, SKRYT!! det er imponerende arbeid, tror sluttresultatet blir jævlig bra, skal følge med framover!

så, spørsmål:

jeg skal lage en halv dørside, med 2 6.5", å tenker å prøve noe lignende som du gjør (for første gang)

 

så spørsmål 1:

hva/hvilken filt, bruker du her? (om det nå er filt), å hvordan er den festet?

Bilde079.jpg

 

å hvilke produkter bruker du videre:

Bilde085.jpg

 

Bilde098.jpg

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar deg på ordet, å har noen spørsmål!

men først, SKRYT!! det er imponerende arbeid, tror sluttresultatet blir jævlig bra, skal følge med framover!

så, spørsmål:

jeg skal lage en halv dørside, med 2 6.5", å tenker å prøve noe lignende som du gjør (for første gang)

 

så spørsmål 1:

hva/hvilken filt, bruker du her? (om det nå er filt), å hvordan er den festet?

Bilde079.jpg

 

å hvilke produkter bruker du videre:

Bilde085.jpg

 

Bilde098.jpg

 

Hei :)

 

Begynnn med å lag deg noen ringer til 6.5 høtyallerne.. plasser det så nøye du klarer på begge sider kan være kjekt å vinkle de litt oppover om du skal bruker de som mellomtone.. Mine er midbass og står relativ flat.. Filtet er så enkelt som ett fleece pledd :) dette kjøpe jeg på IKEA for lenge siden men du får det overalt..

Å feste fleece pleddet er null problem med skiftmaskin.. men merk at det kan være vanskelig å få stiftene til å sitte om det er hardplast..

 

Etter alt er stiftet fast så pensler du på polyester. la det tørke før du legger på kanskje 2 lag med glassfiber..Kan legge begge lagene samtidlig..

 

Etter det har tørket, grov pusser jeg ned glassfiberen og legger på glassfidersparkel. (det som er grønt). Grov puss igjen før du begynner å gjøre fin arbeidet med finsparkel.. Ettersom det ikke er lov å reklamere her så sender jeg deg en post om en siden som levere sparkel som er fantastisk god å jobbe med.

De har også vinyl og mye annet til trekkingen av dørene.

 

Bildene på første side er desverre borte :-/

Men det eg har sett utav bilder så ser det lovende ut :D

Gleder meg til å se ferdig resultat :D

 

hmmmmm. bildene kommer opp til meg :S Nå har pusset på interiøret og gjort mye finish arbeid i dag. Nærmere 13timer.. kom nettopp inn døra.. kommer kanskje bilder i morgen :)

I Got NOS In My Blood And Fuel In MY Brain..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmmm. bildene kommer opp til meg :S Nå har pusset på interiøret og gjort mye finish arbeid i dag. Nærmere 13timer.. kom nettopp inn døra.. kommer kanskje bilder i morgen :)

 

Bildene av dashbord og noe andre greier er borte vekk i følge Photobucket :P

De første bildene er på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

halloen, hvordan går det her? sjekker innom rett som det er, men lite nytt, funket de så dårlig de "Fiiiiiiiiin i morgen" tablettene?

 

jeg har en cadillac jeg tenkte å lage nye sparkeplater til, (med 6.5" i), har ikke de originale,

så lurte på om du hadde noen tips om hvordan jeg skal lage grunn mal?

tror ikke jeg kan bruke en rett plate å skjære til, for det er ikke flatt langs kanten rundt,

må lage grunnen på en lur måte, så kjøper jeg ferdige ringer å fester i den vinkelen jeg vil ha dem sånn ca,

hvordan fester du de inntil de er festet i glassfiber?

om du har link til noen gode bildesider på nett (bortsett fra de du har over her) så kan du jo linke dit,

så slipper du å forklare så mye for meg :/

har ferie nå, så tenkte jeg skulle være litt produktiv framover!

 

har forresten kjøpt en skikkelig stiftemaskin, å laget midtkonsoll (bare spikret sammen å trekt opp)

men tipset om skikkelig stiftemaskin var iallefall bra! takk!! (du tipset meg iallefall indirekte,

jeg brukte en sånn papir stiftemaskin sist, å du kan vell kanskje tenke deg at det ble "litt" lettere nå..)

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
det vil kanskje hjelpe meg påvei om du forklarer litt hva har skjedd mellom disse to bildene (ang feste av høgtaler-ringen)

9.jpg

 

28.jpg

 

Hei. Beklager seint svar. Sjeldent innpå her. Men tok egentlig.en rå sjans. støpte først dashbordet å få den fasong jeg ville ha. Så ble det mye att og frem for å finne den vinklingen jeg ville ha med tanke på design. ringene ble først skrudd fast på baksiden. Så støpt jeg de fast etterpå med sikaforce (støpeplast). Kan selvfølgelig gjøres på mange andre måter også.

I Got NOS In My Blood And Fuel In MY Brain..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår