bilgal86 Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Hvilken motor vil dere på bilforumet anbefale meg å sette i en volvo 240? Den motoren jeg har mest lyst på er volvo 850 sin glt motor, eller t5 motoren, men det er vel sikkert mye arbeid å bygge om? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 ...alt er relativt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 lettest i forhold til pris , arbeid og effekt er B230FT /FK !! Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 ja, sats på ft/fk, med mindre du har en komplett delebil for hånd, for en billig peng.. 5'er trenger 6'er bunnpanne, som må kortes inn, samt div rør, o.l. fra 6'eren. videre, får du litt jobb med bunnpanne og elektronikken. Det enkleste, det som gir mest "bang for the bucks", er uten tvil b230ft/fk, da helst en med lh 2.4, gjerne en med underspyling også.. evnt kan du ta "the easy path" og hive i en b21et elns.. som du da senere kan konvertere til datasprut.. Motoren har store potensialer, med litt elektronikk, ny topp og en ny kam.. b21et får du for ca. 6k, b230ft for 10-15, b230et for 8-10.. ja, du kan få billigere og dyrere, men det der er det du må regne med å gi.. Du vil jo ha komplett motor, med ledningsnett, hjerne, bensinpumpe, bensinpumperelè, etc. om du har b230k nå, slipper du å bytte armatur i tanken.. Om du har b230a, b19a, b21a, elns.. må du nok bytte armatur, eller bygge om armaturet.. samt legge opp retur. ps. ft/fk vil være mest bensingjerrig av alle turbomotorene. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 ps. ft/fk vil være mest bensingjerrig av alle turbomotorene. Og hvor mye forbruk må man regne med da? Er det mye høyere enn B230K som jeg har nå f.eks? Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Jeg har en b21et du kan kjøpe! Plug and play! :D Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Og hvor mye forbruk må man regne med da? Er det mye høyere enn B230K som jeg har nå f.eks? Alt er relativt.. kjører du rolig, bruker du nok samme mengde, eller kanskje mindre.. Kjører du aktivt, vil du fint klare å bruke mer.. Så lenge du holder deg unna gasserturbo, så går du ikke helt konk på bensinutgifter. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 sant som Dabutcher skriver her hold deg unna gasserturbo har det i min og den skal snart ut om du går for turbo, så sats heller på ET/FT/FK eg skal ha ned i ET med FT blokk tenker eg:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Juli 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 okei, takk for mange svar :) Vet noen hvor mye mer effekt jeg får ut av f.eks en ft på 165 hk hvis jeg får toppen portet og planet og i tilegg mer gromme kamaksler? ja og selfølgelig 3" eksos hele veien? Med alt dette så bør jeg helst bytte girkasse, clutch(min er klar for utbytting for å si det mildt) og bremser. Hvor kan jeg få tak i bremser som tåler 250+ hester til en rimelig pris? Regner med at ombyggingen skjer i løpet av vinteren, må bare få unna lakkeringa og noen annet småproblemer på bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 1: Du skal ikke plane toppen mere enn høyest nødvendig på en turbomotor. 2: En 230FT er enkelkam 8 ventil, dvs en kamaksel. 3: Girkassa holder hvis du kjører som folk og har en effekt rundt 220hk+/- 4: Clutchen må du bytte ganske fort. Enkel trimming: Chips, større turbo, 3 tom eksos, filter, porting, annen kam (T-kam suger), større IC og resirkulerende dump eller original dump.. Da har du oppsett til sånn 220-250hk. Da må du også bytte clutch med mindre du vil slure helt til månen.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZnAkE Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 mye går et'wn for da collì?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.