Gå til innhold

Vurdere en Audi quatro 100

Ranger emnet

coll24

Anbefalte innlegg

Hei,

har aldri vært borti Audi tidligere, men da er på jakt etter ny bil som er god på glatta så er vel ikke denne det verste jeg kan få.

Den annonsen jeg fant viser at den har automatgir, noe jeg er blitt vant til så det passer jo greit.

Liker ikke at det var stv. men skal ikke la det bestemme kjøpet.

Det jeg igrunnen lurer på er hvordan forbruket er på denne bilen, jeg skal og bruke den som jobb-bil og den må da ikke være så altfor dyr.

Frykter at den er dyr med over 170HK automatgir og trekk på alle fire.

Jeg tenkte meg en japansk bil som var driftsikker, men vurdere andre og.

Hvordan er denne bilen, den har gått over 200` noe jeg syns er mye for en bil til 75000kr.

Dette

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1181051&username=98765 er bilen.

Ser prisen greit ut?

Kom på en ting til, har en bil nå som får noe nytt som går galt så fort jeg har fikset det. Girkassa på denne er treg i reversen, og tar av og til over 20 sekund før den slår inn.

Jeg vil da ikke ha noe trøbbel med en ny bil, har fått nok av girkasser da jeg fikset ei manuell til ei gammel Merce ei gang. Det var drittjobb.

Bilen har gått 200000KM, noe fare for at kassa skal skape problemer med det første?

Takker for svar

mvh

Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

tror det er en knall bil du har der, men for meg ser den litt dyr ut.

Vet om en Audi A6 1995 mod, 2Liter bensin, som har gått 250 tusen. Bilen er en drøm å kjøre, men det må bytter olje og filter på gir kassa. (Automat kasse)

Send PM for mer info eventuelt bilder. Pris kan diskuteres. Veil 60 000

Erik

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en kikker rundt på finn og autodb så er det en stor andel av disse bilene som har mange km på nakken. Min runder snart 300k (92'mod med 2liter) og er fortsatt knallgod å kjøre. 250k er ikke mye på disse bilene med normalt godt vedlikehold. Er vel stort set automatkassene som man skal være litt obs på ved såpass høy km-stand. En fordel om selger kan dokumentere siste service på denne da det er flere som desverre dropper disse servicene.

2.8l som er nevnt først her er en god motor, og mener forbruket på langkjøring ligger på like over literen. Ingen ideell pendlerbil sånn sett :) Om forbruket er viktig og du vil ha quattro er det nok bedre å gå for en med 2.3 som ikke er fullt så tørst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider