Gå til innhold

Fjærskålen for liten for senkesettet

Ranger emnet


tor_erik

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en '97 VW Vento som jeg for tiden får montert et Maxtrac 40/40 sett på. Settet er komplett med fjærer og dempere. Foran var det null stress, men bak begynte problemene. Fjærskålen som sitter på orginalt var for liten til å passe på de nye demperne! Det fulgte heller ikke med nye fjærskåler... Får man kjøpt fjærskåler med større "ring"? Er dette et velkjent problem ell?

 

Tor Erik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjærskålen som sitter på orginalt var for liten til å passe på de nye demperne!

 

Du mener vel fjærer?

Skjønner ikke helt hva du mener når du skriver at settet var komplett med fjærer og dempere og så skriver du at det ikke følger med dempere? :S

Sikker på at du ikke har bytta om hvem fjærer som skal være bak og foran? Pleier og være forskjellig diameter.

Og har du kjøpt til riktig bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du begynner å gjøre noe som helst, sjekk at du har installert fjærene riktig og på riktig sted. Om de er riktig installert, da ville jeg sjekket opp om du har fått riktig fjærer. Om ja, da kan du sette i gang med å mekke litt eller bytta dem inn til noe de (butikken) vet passer. Jeg ville prøve å bytte før jeg satte i gang med å banke og herje.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, skrivefeil i farten her :)

 

Det fulgte med nye dempere, men ikke nye fjærskåler :) Prøvde å slipe det til, men var ganske mye forskjell. Ut fra tegningene mener jeg at det skal følge med nye fjærskåler, men de var ikke riktig sikre hos Felgimport en gang. De skulle sjekke et av de nye settene de fikk inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår