Gå til innhold

Min Leon 1,8 20VT

Ranger emnet


TurboLeon

Anbefalte innlegg

Kjøpte bilen 11 Januar 2006, bilen er en 2002 mod, med minimalt med mods.

det som er gjort med bilen til nå er effektannlegg, åpent luftfilter, krom speil

(var på da den ble innkjøpt), Forge resirk dump, tona ruter...

 

Planer: 18" felger ikke bestemt type, men helst hvite :)

30-40mm senking (kom gjerne med forslag til senkesett)

 

Bilder:

 

DSC00016.jpg

HAHA, litt nysgjerrig nabo :)

DSC00015.jpg

DSC00017.jpg

Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig godt fornøgd med bilen, kunne jo alltids hatt 4x4 men det ble litt for dyrt...

Har også et spm. angående turboen: kvar morgon når eg startar bilen for å bruke den til jobb virker det som om turboen kopler ut.....ligger alltid under 2500 omdreininger helt til den er 90grader, men da jeg prøver gi på er ikke turboen med meg, er dette noe elektronikk eller noe som kopler den ut ?? Slår av tenninga og på igjen så virker den resten av dagen uten problemer...

Kan det vere noe med at jeg ikke gir den nok kjøling før jeg stopper den om kvelden ??

Håper på svar som hjelper...

 

Mvh

Andreas

Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har gjort endel bra modifikasjoner. Når det gjelder den turboen, så høres det veldig rart ut. Sånn skal det i alle fall ikke være. Hadde samme bil som deg tidligere, og var ikke spesielt nøye med avkjøling etter endt tur, så jeg tror ikke det er grunnen til at den ikke virker ved neste kjøring. Men jeg vet dessverre ikke mer om hva som kan være feilen. Vet ikke om du har vært på dette forumet før: http://www.seatcupra.net/forums/index.php

Sign deg inn her, og søk i vei. Her er det meste om Leon diskutert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å kjøpe et lite stag til å ha under bilen, og som gjør underverker med kjøreegenskapene. Ser at en annen har anbefalt det samme staget i en annen tråd her...

Koster bare 3-400 kroner og sitter originalt på både Cupra R og Audi S3

 

Sjekk denne siden, http://www.leoncupra.co.uk/

under: Guides, Performance modifications, Front strut braces

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takker for tipset (seatcupra.net)

virker som om det er noen rør, koplinger som ikkje er helt i orden....får ta meg en tur innom jobben og sjekke litt i neste uke, kan jo hende det er en enkel sak og fixe...

Vist noen andre har tips angående dette kom gjerne med dem...

 

Mvh

Andreas

 

 

Edit: Fant en tråd til: http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=24809&highlight=Turbo+prob

 

Tenkte jeg skulle prøve og ta av minus polen på batteriet en natt for og resette alt, ser det er noen dette har fungert for der inne....

Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan Rool.

har sett at du har snakket om det staget tidligere.. var på v.a.g forhandleren for en stund siden, og spurte om det.. han sa at det ikke var noen stag som satt under bilen til den prisen...??(300-400 kr).

vet du hva det heter eller artikel nr på delen/staget.

vil gjerne skaffe meg et slikt serru,fint med litt hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TurboLeon: OBS! Husk at du må ha radiokoden for at radioen skal fungere etter at strømmen har vært fjernet.

 

Reset the ECU (adaption) - this will make a difference.

 

The car must have a cold engine i.e have been standing for a while (say first thing in the moring or late at night after it's cooled)

 

Take of the positive battery connection (single 10mm bolt is loosened and clip raised - jam an insulator in there to keep it away form the terminal) leave for 5 mins or so or cup of tea time .

 

Replace connection.

 

Next bit is important (you may want to practice this once before anything is disconnected). Put the key in and switch it to the ignition setting which does not turn the car over, but activates the auxillary electronics - fan etc. Leave it like this for 3-4 mins. This is a trottle adaption process.

 

Start the car.

 

TurboLeon/Blekkmannen:

 

· 8N0 199 403 B - Audi S3 lower strut brace

· N 908 106 01 – riv nut x2, for lower strut brace

· N 104 176 01 - bolt x2, for lower strut brace

 

Dersom dere kommer under bilen er det bare én plass dette staget kan passe, veldig enkelt å komme til. Husker ikke om jeg måtte fjerne noe plast, tror ikke det. Hullene til boltene er der allerede. Obs. "Riv nut" er muttere som ekspanderer når bolten skrus i, så det må legges press opp mot staget mens bolten dras til. F.eks av en jekk mot den enden av staget som dere skrur på. Da vil dere etterhvert merke at det hele drar seg til.

 

Dersom dere ønsker bilder og arbeidsbeskrivelse i et word-doc, send meg en PM eller e-post, så ordner jeg det.

 

Rool.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipset dette skal prøves idag... men hvorfor må det øves på og slå på tenningen (Next bit is important (you may want to practice this once before anything is disconnected). Put the key in and switch it to the ignition setting which does not turn the car over, but activates the auxillary electronics - fan etc. Leave it like this for 3-4 mins. This is a trottle adaption process.) ????

Er det det hakket som er før tenninga slår seg på eller skal tenninga på ??

 

Andreas

Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår