Allsop Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Har veldig lyst til å begynne med et prosjekt nå, så jeg går rundt å tenker litt på å få tak i en billig Volvo 740 som jeg skal pusse opp litt. Har egentlig litt lyst til å få tak i en turbodiesel, men det er ikke bestemt enda så det er mulig det blir bensin istedet. Men det som jeg er litt usikker på er at hvis jeg først skal begynne med noe, så vil jeg overhale motoren (bare sånn for å ha prøvd det å). Men så er det det da, at er det noen som veit ca hvor mye en motoroverhaling vil koste, hvis jeg skal gjøre det selv? Og hvor mye mer vil det evt. koste hvis jeg må bore sylinderene istendenfor å bar hone dem.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Jeg har ikke så mye peiling på hvordan man overhaler en motor, men en ting kan jeg fortelle deg: Skal du gjøre det på verksted blir det DYRT, D Y R T. Alt av slitedeler i motoren skal jo byttes. Du får jo kjøpt slike overhalingskit til motoren, har sett det til diverse volvoer i sverige. Men da burde du også ha god peiling på hva du gjør. Men selvtillit, pågangsmot, 6 øl, 2 kompiser med peiling og en haynes manual fikser det MESTE, etter min erfaring :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Man slipper ikke unna med 6 øl til to kompiser. Ikke mine ihvertfall ;) Men uansett slipper man langt billigere unna enn om man skal ha verksted til å gjøre det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allsop Skrevet Juli 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 men er det ingen som veit ca hvor mye det vil koste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Jeg jobber på en landrover, det som er påkostet på den hittlis er 28000,-, det innkluderer bytte av alle fjæringsdetaljer, galvanisering/sandblåsing av ramme og bytte motor(solgte den gamle så gikk opp i opp).. mangler likevell lakkering, og alle kabeldetaljer etc. Nå er dette HELT forskjellige biler og kostnadsnivåer, men kan jo gi en liten pekepinn Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allsop Skrevet Juli 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 huff da, kan hende det blir litt dyr da :p Menmen, får ta det etterhvert som lønningene kommer.. åsså må jeg jo uansett skaffe en bil først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg