Gå til innhold

trenger forsterker

Ranger emnet


rogue

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger en forsterker til mine to eldre basselementer, 5år gamle..

Jeg har ikke no serlig peil, men trenger bare å vite hvor mange watt og type forsterker jeg trenger, mono, 2/4kanal ol.

Gi gjerne link til forsterkere dere syns passer, pris har ingen betydning med det første, men finn noe som burde passe.

 

Her er link til bassern,http://mtx.com/caraudio/archive/thunderSub3124.cfm

 

Er altså 2 x 200w rms 12" 4ohm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du ute etter? Pen lyd? Mye trøkk?

 

En watt er ikke en watt for å si det enkelt. Du bør heller se på prisen på produktet du kjøper, 1000W til 1000 kroner er ikke å anbefale. Men en monoblokk på 300-500W rms i 2 ohm hadde vel vært noe for deg :)

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dipper har rett. Wattene er "ikkeno å bry seg om". En brukt MTX Thunder på 2-300 watt spiller en UScarvor på 1000 liksomwatt i senk anyday! Det som gjelder er en god konstruksjon, en solid strømforsyning og ordentlig kvalitet, ikke tallene som er trykket på emballasjen.

 

Hva synes du om forsterkerne jeg linket til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå aner ikke jeg hva budsjettet her er, men du kan jo ta en titt her:

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129986

 

En 2-kanaler fra Xetec vil drive de elementene lett, samtidig er den liten og kan brukes på elementer som er tyngre å drive om du ønsker det engang.

 

Hadde jeg ikke hatt mine 2 Audison LRx'er er jeg rimelig sikker på at jeg lagt inn bud på 2stk Xetec ;)

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg får mer for penga hvis jeg kjøper denne :)

nei.. for all del, nei!

kjøp kvalitet om du vil ha noe igjen for pengene.

 

mere watt og lavere pris = absolutt ikke mer for pengene. watt sier absolutt ikke noe om hvor høyt eller bra noe vil spille. så ikke gå bare etter det når du kjøper forsterker. det er en grunn til at for eks zapco, soundstream osv koster mer... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en brukt Audison VRX 4.300.1 liggende.. kan sikkert bli enig om pris.

dette er en VELDIG strømsterk forsterker som vil "spille fra" "det meste" (selv om oppgitt effekt ikke er "voldsom")

 

2 x 350W i 4 Ohm og 2 x 440W i 2 Ohm

4 x 110 Watt / 4 Ohm

4 x 175 Watt / 2 Ohm

4 x 220 Watt / 1 Ohm

(edit: flause med W i steden for Ohm)

osv..

 

PM om du er interessert.. (mob 99207860 om det er "lettere" )

Koster 10000 ny (veil). Tenkte på rundt 4000 kr..

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår