rogue Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Hei, jeg trenger en forsterker til mine to eldre basselementer, 5år gamle.. Jeg har ikke no serlig peil, men trenger bare å vite hvor mange watt og type forsterker jeg trenger, mono, 2/4kanal ol. Gi gjerne link til forsterkere dere syns passer, pris har ingen betydning med det første, men finn noe som burde passe. Her er link til bassern,http://mtx.com/caraudio/archive/thunderSub3124.cfm Er altså 2 x 200w rms 12" 4ohm Siter Mitt Golf Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Disse hadde det jo vært artig å brukt litt "old school power" på! Kanskje en brukt MTX Thunder forsterker fra eBay? :) Ellers Dynabel BF1702, Soundstream Lil`wonder LW1.350 eller kanskje en Zapco I-2100? Sistnevnte forhandles av Musical Transparency, som kan gi deg nærmeste forhandler :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogue Skrevet Juli 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 takk for svar :) men for mange watt vil jeg trenge? hva med en 300w forsterker? vil det kansje bli for lite, så det blir dårlig lyd? Siter Mitt Golf Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Hva er du ute etter? Pen lyd? Mye trøkk? En watt er ikke en watt for å si det enkelt. Du bør heller se på prisen på produktet du kjøper, 1000W til 1000 kroner er ikke å anbefale. Men en monoblokk på 300-500W rms i 2 ohm hadde vel vært noe for deg :) Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Dipper har rett. Wattene er "ikkeno å bry seg om". En brukt MTX Thunder på 2-300 watt spiller en UScarvor på 1000 liksomwatt i senk anyday! Det som gjelder er en god konstruksjon, en solid strømforsyning og ordentlig kvalitet, ikke tallene som er trykket på emballasjen. Hva synes du om forsterkerne jeg linket til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Nå aner ikke jeg hva budsjettet her er, men du kan jo ta en titt her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129986 En 2-kanaler fra Xetec vil drive de elementene lett, samtidig er den liten og kan brukes på elementer som er tyngre å drive om du ønsker det engang. Hadde jeg ikke hatt mine 2 Audison LRx'er er jeg rimelig sikker på at jeg lagt inn bud på 2stk Xetec ;) Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Holder en knapp på Soundstream Lil Wonder 1.350 jeg. den gjør jobben. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogue Skrevet Juli 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Jeg tror jeg får mer for penga hvis jeg kjøper denne :) Siter Mitt Golf Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Jeg tror jeg får mer for penga hvis jeg kjøper denne :) Da er vi uenige ;) Erfaringene mine med boss er ihvertfall langt ifra gode. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Holder en knapp på Soundstream Lil Wonder 1.350 jeg. den gjør jobben. veldig enig:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Jeg tror jeg får mer for penga hvis jeg kjøper denne :) nei.. for all del, nei! kjøp kvalitet om du vil ha noe igjen for pengene. mere watt og lavere pris = absolutt ikke mer for pengene. watt sier absolutt ikke noe om hvor høyt eller bra noe vil spille. så ikke gå bare etter det når du kjøper forsterker. det er en grunn til at for eks zapco, soundstream osv koster mer... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Jeg tror jeg får mer for penga hvis jeg kjøper denne :) Fin som sitte pute den der..................................:hide Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 har en brukt Audison VRX 4.300.1 liggende.. kan sikkert bli enig om pris. dette er en VELDIG strømsterk forsterker som vil "spille fra" "det meste" (selv om oppgitt effekt ikke er "voldsom") 2 x 350W i 4 Ohm og 2 x 440W i 2 Ohm 4 x 110 Watt / 4 Ohm 4 x 175 Watt / 2 Ohm 4 x 220 Watt / 1 Ohm (edit: flause med W i steden for Ohm) osv.. PM om du er interessert.. (mob 99207860 om det er "lettere" ) Koster 10000 ny (veil). Tenkte på rundt 4000 kr.. Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Hadde du hatt noe imot å kjøpe brukt? Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 VURDER lohelle sin Vrx 4.300.............................:thumb :thumb :thumb Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg