Gå til innhold

Varm motor når det er varmt ute! ja, høres rart ut...

Ranger emnet

Toyota R

Anbefalte innlegg

Har da en ener med 1,6, har akkurat byttet termostat, kjøleveske og temp.giver fra radiatoren! Det burde vært veldig i orden, men merker hvis temperaturen i lufta ligger på over 20-25 grader og vifta da står på "kaldt" så tar det veldig lang tid før den elektriske vifta starter, så bilen ser ut til å nesten koke! Slår jeg varmeregulatoren over på varmt, så blir den jo normal igjen, men da blir det jo ca 1000 grader i kupeen også! Har noen noe tips om hva som burde gjøres?

Og en annen ting når jeg har deg på tråden.. (Hehe, ja blir nerd når det er varmt!)

Bilen er superlettstartet når den er kald, men når den er varm må jeg dra starteren i 5-6 sekunder tenker jeg.. Noen tips der også?

Takk takk:hello:

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo så enkelt å sjekke, så det kan jeg gjøre i morgen! Renset forresten med sånn radiator-rens og spylte systemet skikkelig når jeg byttet alt, men dritten kan jo sitte godt også! Takk for tips:)

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å sjekke om den termobryteren er noe tess det. Funker kjølevifta? Om den ikke går når bilen koker kan du prøve å tvangskjøre den ved å kortslutte de to ledningene. Går vifta da, er det termobryteren, og den koster 70,- på biltema ;).

Bruker litt lang tid på å starte, ja, det problemet har vi alle....

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjølevifta virker, slår bare så sent inn syntes jeg! Termobryteren er helt ny, så burde virke egentlig! Er bare et problem når det er kjempevarmt og jeg kjører i kø, står i lyskryss osv.. Får bare titte litt i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjølevifta virker, slår bare så sent inn syntes jeg! Termobryteren er helt ny, så burde virke egentlig! Er bare et problem når det er kjempevarmt og jeg kjører i kø, står i lyskryss osv.. Får bare titte litt i morgen!

Du kan kjøpe deg en bryter som slår inn ved lavere temperaturer enn orginalt

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var plaget med akkurat det samme på GT'n, men då juksa me lite gran på førehand... :hello:

Monterte en skjult bryter slik at man kan tvangskjøre vifta når det er varmt, og det hjalp... Men det er litt juks da... ;)

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider