Gå til innhold

Ta av grillen?

Ranger emnet


Mayhem

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har vært ute og prøvd å plukke av grillen på min Astra F CC '95 i en time nå, har fått av alle klemmer osv, men den sitter fortsatt fast ytterst ved lampene.. Ser det er noe klemmer/jerndingser som holder den fast i lyktene og et annet sted, noen som vet hvordan jeg løsner de? Må jeg ta ut lyktene også?

 

- Takk på forhånd.

(\_/) This is Bunny. Copy Bunny into your signature

(O.o) to help him on his way to world domination.

(> <)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at grillen er festet under lyktene med en slags tapp som går ned i toppen på fangeren. Kan være litt vanskelig å få lirket løs disse. Har du lyktespylere også, så må du løsne spyleveskeslangen til disse også, men de sitter ganske løst. Skal ikke være nødvendig å ta ut lyktene nei. Tror det kan være det som er problemet ditt.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt bilde nuh, men dumme ms paint har ikke lyst til å lagre det jeg har tegna på bildene..:(

 

Jeg har altså løsnet de klemmene som går fra grillen og til metall-greia foran motoren, 4 stk.

2 tapper som går fra grillen og ned i fangeren, ser det er hull til to til, men de er hvertfall ikke der.

 

Det jeg sliter med er hvordan de er festet helt ytterst på enden, under lyktene.. Kan se det er noe mykt gummi-greier der. Samtidig går det også en flat metalldings fra grillen og inn under lyktene..

(\_/) This is Bunny. Copy Bunny into your signature

(O.o) to help him on his way to world domination.

(> <)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg det. Det er 2 år siden jeg tok av grillen på en astra f skjønner du. Den flate metalldingsen som du nevner. Den som går under lyktene. Dette er en slags festeanordning/støtte for grillen, og disse må lirkes ut. Sitter veldig godt. De tilhører grillen. Kan ikke huske at disse var festet på annen måte enn at de var kun presset inn i det plastiksporet under lyktene. Mener at det ikke er noe skruer eller annet du må gjøre for å løsne disse nei. Men de sitter veldig godt. Husker at jeg selv brukte lang tid på dette, og jeg hadde Haynes boken foran meg. Du får fortsette å prøve å lirke disse ut. Kan jo prøve å spraye litt WD40 eller no sånt der hvis du kommer til. Løsner jo litt, og de metallspilene bør gli litt lettere ut med det. Lykke til.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho, fikk av grillen, gikk greit nå..:) Måtte bare tørre å ta i litt ytterst i kantene så den løsnet fra noen klemmer der og..:D

 

Dessverre var alt til ingen nytte, skulle til å lage meg "sportsgrill", men tror ikke det hadde blitt særlig pent pga noen merker osv. Får investere i en Rieger-grill i stedet da..:D

(\_/) This is Bunny. Copy Bunny into your signature

(O.o) to help him on his way to world domination.

(> <)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår