Gå til innhold

Trøbbel med min rx-7 88"

Ranger emnet


bippib

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en mazda rx-7 88" 13b turboII, plutselig begynte den og gå rett og slett ræva. dagen før jeg merka det var jeg ute og kjørte litt "gris" 210km+(turte ikke se på speedometeret lenger:D) pressa den ikke noe særlig, dro den ikke lenger en til turtalsvarslinga.(har heller aldri turt og kjøre skikkeli "gris" da jeg ikke har kjørt en bil med så mange hester:D) Så etterpå så ga den fra seg et pip i en hard høyre sving, stoppa med en gang og sjekka olja, da var den nesten på min. dro hjem lot bilen stå over natta. fylte olje og fikk nesten ikke starta, fikk den igang og prøvde den, da var det null bånndrag, den ryker skikkeli vist man drar på(venta ekstra lenge med og dra på så lenge den ikke var helt god når jeg skulle starte den) noen som har vært borti noe av det samme?? blir deppa jeg, i tillegg har jeg aldri skrudd en skrue på wankel motor. *hjelp* har hatt bilen i 1,5 uke. den har oxo vært vanskelig og starte med nøkkelen, har mått dytte den igang nesten hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den vanskelig å starte når den er kald også??

Kan tyde på dårlig komp..

Eg har problemer å starte når den er varm og det er BAC ventilen som tuller..:(

ja den starter ikke i et hele tatt med nøkkel, og har blitt veldi vanskelig og dytte igang, må virkelig ha fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville eg ha sjekket kompresjonen i motoren..

Skal være ca 6 bar på en 88mod..

forrige eier kommer en tur og skal titte litt, har oxo vært kødden på tomgangen og, humpet og gått på litt over 500rpm, men nå vil den ikke det heller. Har ikke vært noe problem når den har starta før se, gått som et uvær med faen i hælane:D helt til her om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forrige eier kommer en tur og skal titte litt, har oxo vært kødden på tomgangen og, humpet og gått på litt over 500rpm, men nå vil den ikke det heller. Har ikke vært noe problem når den har starta før se, gått som et uvær med faen i hælane:D helt til her om dagen

 

 

kommer det rar lyd ifra motoren? Høres ut som du går på en rotor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sjekket nettop komp`n på min motor, og eg får meg en uventet overhaling...:(

Den heller går ikke rent på tomgang..

ikke så morro.. min går såvidt det er på tomgang når den er kald, men så fort den begynner og få varme stopper den tvert. håper ikke motoren må pakkes om:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rister motoren når den går på tomgang. Og har du turbotryks måler på den?

 

Hvis det rister nåla når du prøver å gi den gass?`

 

Samt er det en sånn hakkete V8 lyd i motoren når du ruser den. Desverre høres det ut som motor ras.

 

Ikke kjør med bilen for hvis det er ras så vill du skade motoren mye så lenge det er orginal tettninger på motoren.

 

Det finnes en enkel måte å sjekke komp. Ta ut de to nederste tennpluggene. Ta av bensin pumpe releet. Også drar du rundt på startern da skal du få jevne poff ut av tennplugg hølene. POFF er høyte og bra POFF, mens poff er lavt å dårlig. Får du feks POFF POFF poff POFF poff POFFså har du rast motor. Du kan også sette en finger over hver av de to pluygghullene som nå er åpen og da kjenner du forskjell på trykket.

 

Ellers så kan du kjøpe en komp måler med uttagbar enveis ventil. Også måle kompen. Da skal nåle gå opp og ned til 90-120 psi. Hvis den bare ligger og hopper på under 70 så har du rast motor. Men for meg høres det ut som ras.

 

Og har den måttet dyttes i gang lenge så har den motoren vert dårlig lenge. ECU'en kødder ikke sånn enten starter den eller ikke :)

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rister motoren når den går på tomgang. Og har du turbotryks måler på den?

 

Hvis det rister nåla når du prøver å gi den gass?`

 

Samt er det en sånn hakkete V8 lyd i motoren når du ruser den. Desverre høres det ut som motor ras.

 

Ikke kjør med bilen for hvis det er ras så vill du skade motoren mye så lenge det er orginal tettninger på motoren.

 

Det finnes en enkel måte å sjekke komp. Ta ut de to nederste tennpluggene. Ta av bensin pumpe releet. Også drar du rundt på startern da skal du få jevne poff ut av tennplugg hølene. POFF er høyte og bra POFF, mens poff er lavt å dårlig. Får du feks POFF POFF poff POFF poff POFFså har du rast motor. Du kan også sette en finger over hver av de to pluygghullene som nå er åpen og da kjenner du forskjell på trykket.

 

Ellers så kan du kjøpe en komp måler med uttagbar enveis ventil. Også måle kompen. Da skal nåle gå opp og ned til 90-120 psi. Hvis den bare ligger og hopper på under 70 så har du rast motor. Men for meg høres det ut som ras.

 

Og har den måttet dyttes i gang lenge så har den motoren vert dårlig lenge. ECU'en kødder ikke sånn enten starter den eller ikke :)

den har starta innimellom med nøkkel, og når jeg dytta den var ikke mye som skulle til for og starte den, trengte ikke store farta lissom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm dårlig starter da eller. Drar den rundt motoren? Jeg vill uansett anbefale at du sjekker de tingene jeg listet opp.

 

MVH

Jan-Tore

jada motoren går rundt som bare det, har oxo prøvd med startbooster i tillegg til fullt batteri for og få mer fart på den. den tenner og sånn, men den gadd lissom ikke starte helt.. nå starter den jo ikke uansett må ha god fart for og dytte den igang... takker for tipsene så langt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår