Gå til innhold

bippib

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om bippib

  • Bursdag 05/21/1984

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Rx-7 13B TurboII s5
  • Biltype (eks Audi)
    Mazda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1988
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Chip, effektanlegg, polert innsug, fuelcutcontroller, 3 pucks racing clutch
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • MSN
    bip_995@hotmail.com
  • Bosted
    Fredrikstad

bippib's Achievements

  1. hei. Har en 88'' rex som jeg har innsett at jeg ikke orker og gidder og se st� � r�tne mer. karosserimessig er den ikke mye og skryte av, rustet ganske heftig i bunn. har byttet alt av ledninger i den for og oppgradere fra s4-s5, st�r en bra s5 13B TII motor i den, kj�pte en japan bil som har g�tt som drifter, og da jeg satt den inn hadde den ikke g�tt mange km etter ompakking. starta p� f�rste runden etter og ha st�tt i et par mnd(var veldig lettstarta da den sto i drifterbilen, men pga jeg ikke har orka og koble ferdig el.nettet i bilen min s� starter den ikke n�) saken er at n� er det nesten 2 �r siden jeg har tatt i bilen, bare blitt st�ende og se miserabel ut. fylte motoren med 10 liter mineral olje for og ''pr�ve'' og holde pakninger ''fuktige''(vet ikke om det har holdt). interi�r er ikke montert, mye ligger i bilen men det meste m� monteres hvis man er modig nok til og pr�ve og redde denne. det var da bilen s� over til deler. har nesten en hel bil i deler: et helt skrudd bur, sto i japan bilen( tror man m� bytte 1 stang for at det skal passe en venstrestyrt bil), girkasse, kardang, stikkaksler, mellomaksel, en b�ttestol, 1 s4 lednigsnett komplett, 1 japan s5 ledningsnett komplett, 1 ''hjerne'' s4, 2 ''hjerner'' s5( begge s5 er tunet av drifter mekanikerene) noe clutch deler, div foringer, girkasseoppheng, 10stk 17 alu(4 av disse er 9 eller 9,5tom brede, bredda glassfiber fremskjermer, bakluke uten glass, lsd, 2-3 fuelcut, boost cut controler, turbotimer med nett, har turbon fra s4 motoren(m� overhales), 2taktolje pumpe, 2-3 IC'ere, div IC r�r, drifter ratt, 3'' r�r fra turbo og helt bak, er bare veldig mye deler, er man interissert s� vit at man m� ha med bilhenger og stor vare bil. h�per det er litt interesse for dette, som sagt karosseri er ikke i bra tilstand men for en som har litt kunnskap og tid vil nok fikse den, om ikke bare plukke den ren for deler og kaste skallet. bilen er norskregistrert( avskiltet) 15000,- syns jeg er en fornuftig pris for alt dette. har selv brukt 10 ganger denne summen p� bil og deler holder til i fredrikstad SOLGT!!!!
  2. Hei har en 88'' som jeg driver og bygger om til s5, men har glemt litt av hvordan el.nettet var koblet i sammen, prosjektet har stått urørt en stund.. noen som har noen hint evt. linker til skjemaer eller bilder? bilen har stått i 3 år så det hadde vært kult om jeg fikk den på veien i sommer.. iallefall få liv i den igjen. ps : om noen har bakre delen og dørdelen av s5 nettet til bilen min er det interesant oxo. da det ikke fulgte med i det nettet jeg fikk fra USA.
  3. hei, har en 1988 rx7(s4) som jeg fikk beskjed om at var bygd om til s5, da jeg kjøpte bilen fikk jeg beskjed om motor garanti men det gikk en halvannen uke før den smalt, og var så skadet at det var like greit og kjøpe seg ny.. pga pengemangel ble bilen stående i 2 år før jeg endeli fikk tak i meg en dele bil modell 91 s5 (japan), og var strålende fornøyd med det.. mye måte byttes pga bilen hadde stått så lenge som hele understellet pga rust.. og bremser,fjøring osvosv.. men da jeg endelig kom til motorbytte fant jeg ut etter motoren sto i at bilen var ikke bygd om fra s4 til s5 så motor passet ikke med elektrisk i det hele tatt:deng men i et desperat håp om at det gikk strippet jeg begge bilene til stålet og røsket ut el nettet i begge bilene, men kun for og finne ut at det ikke passer en plass i helvete.. :hammer Noen som har råd eller tips&triks, blir hjertelig mottat
  4. ja den er st regga, har funnet ut hva det er.. mista mye mye mye komp, men diverse info om mods på den hadde vært fint, gikk iallefall som ville hælvete når jeg fikk den :D
  5. jada motoren går rundt som bare det, har oxo prøvd med startbooster i tillegg til fullt batteri for og få mer fart på den. den tenner og sånn, men den gadd lissom ikke starte helt.. nå starter den jo ikke uansett må ha god fart for og dytte den igang... takker for tipsene så langt..
  6. den har starta innimellom med nøkkel, og når jeg dytta den var ikke mye som skulle til for og starte den, trengte ikke store farta lissom
  7. ikke så morro.. min går såvidt det er på tomgang når den er kald, men så fort den begynner og få varme stopper den tvert. håper ikke motoren må pakkes om:(
  8. nå er jo ikke jeg kjent med wankel, men den "putrer" litt spesielt på lavt turtal:confused:
  9. forrige eier kommer en tur og skal titte litt, har oxo vært kødden på tomgangen og, humpet og gått på litt over 500rpm, men nå vil den ikke det heller. Har ikke vært noe problem når den har starta før se, gått som et uvær med faen i hælane:D helt til her om dagen
  10. nei den har vært i daglig drift.. vært litt kødden og starte, men tror det er ecu som kødder
  11. ja den starter ikke i et hele tatt med nøkkel, og har blitt veldi vanskelig og dytte igang, må virkelig ha fart.
  12. Hei. Jeg har en mazda rx-7 88" 13b turboII, plutselig begynte den og gå rett og slett ræva. dagen før jeg merka det var jeg ute og kjørte litt "gris" 210km+(turte ikke se på speedometeret lenger:D) pressa den ikke noe særlig, dro den ikke lenger en til turtalsvarslinga.(har heller aldri turt og kjøre skikkeli "gris" da jeg ikke har kjørt en bil med så mange hester:D) Så etterpå så ga den fra seg et pip i en hard høyre sving, stoppa med en gang og sjekka olja, da var den nesten på min. dro hjem lot bilen stå over natta. fylte olje og fikk nesten ikke starta, fikk den igang og prøvde den, da var det null bånndrag, den ryker skikkeli vist man drar på(venta ekstra lenge med og dra på så lenge den ikke var helt god når jeg skulle starte den) noen som har vært borti noe av det samme?? blir deppa jeg, i tillegg har jeg aldri skrudd en skrue på wankel motor. *hjelp* har hatt bilen i 1,5 uke. den har oxo vært vanskelig og starte med nøkkelen, har mått dytte den igang nesten hver gang.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår