Torak Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Ja, og de er langt fra stive nok. Syns de gule koni'ene på Sierra'n til en kompis av meg virka bedre, den er møkkstiv.. sånn ca likt som 240 med Bilstein Rally.. Så rally er det jeg burde satsa på da altså. Takk for hjelpen! :thumb Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 da har du vel ikke hatt bur, større stag rundt om? hadde verken bur eller stivestag.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 da er det ikke rart bilen fikk skader, Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Jeg betalte vel rundt en 6-7 tusen mener jeg for 4 stk som dem satt opp for meg... Veit ikke om det var med rabatt eller ikke men... Bare å ringe Sellholm å spørre etter Janne, han er værst på understell te volvo! Fatter ikke at dere skal ha så jævla grisestive biler, svekker jo bare kjøreegenskapene ved å gjøre det... Når du kommer i ei dump så skal jo dempern gi etter men hvis den er for stiv så gjør den jo ikke det og da er det dekke som får det og da mister du bare grepet og vips, så er du av veien... Du kan kjøre hardere med optimale dempere enn grisestive dempere da for å si d sånn, selvom det kansje ikke kjennes sånn ut... Er begrensa hvor stive dempere du kan ha med lesjefors sett også, jeg fikk satt opp den siveste settinga Janne mente var best med lesjefors fjører og dem gutta på Sellholm har ikke akkurat lite erfaring med understell te volvo... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Jeg lurer på om JT har gjort om jiggen sin.. For downpipen på anlegget jeg kjøpte hos pedersen rett etter nyttår passa helt fint... Eneste var at det var knekt ned på midten, så måtte sveise inn ett rett rør... Downpipen passa i allefall rett på, uten korting.... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Dem JT anlegga har det alltid vært forskjell på... Det er helt håpløst, dem må omrent alltid kappes.. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 hva med bilstein Racing dempere, og i tilegg kjøpe justering , og krengning stang bak? men er det noen her som vet hvem av bilstein demperne som er harest??? Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Av de ikke modda demperene så er det "racing" mener jeg? Justering av hva da? Dem der koni "justerbare" er bare svada, det er no orntli møkk dempere spørr du meg, kjenner mange som har prøvd begge dela og jeg har kjørt biler og kjent forskjellen på bilen.. Se for eksempel hva omtrent ALLE som kjører stcc, rally, 24t løpet på le man osv kjører forno, det står Bilstein på omtrent alt mulig... Det er bilstein som det er mest kvalitet over, mest holdbare og dem funker jævlig bra... Men det er jo som sagt ikke å anbefale å bare handle det stiveste som er å få hvis du ikke har dekker og fjører som henger med... Det er en grunn til at Bilstein kaller dem demperne sine for Racing... Det er ikke som de fleste andre bare noe som er skrivd på for å selge liksom. Skal du i det hele tatt ha mulighet te å få utnytta dem fullt ut så må du på bane en bra dag med stuegolv og varme sliks hjul... dem ligger vel på 400 over 350 ellerno trur jeg selvom det er noe misvisende så sier det jo ihvertfall litt... Setter du på noe som er stivere enn det fjøra tillater så blir bare kjøre egenskapene dårligere selvom det ikke kjennes sånn... Du kan kjøre hardere med en mjukere demper for da tar dempern opp støta isteden for at dekke skal prøve å gjøre det... For å si det enkelt, til sivere dempere du har til bedre hjul må du ha... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 @ ac^: Til driftebil, vil han vel at den skal slippe "Kontant"? Ellers, er jeg enig i din teori.. Treghet er bra for gatekjøring! Man kan sette opp 240'en riiimelig billig for drifting, men man trenger ikke de grommeste demperene!! 2 krengestag på 21mm bak feks, da vil den ikke krenge mye!! hehe.. samt masse mods som står i tråden her da.. masse triks kan gjøres billig eller gratis om bilen ikke skal være "show" teknisk sett Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 @ ac^: Til driftebil, vil han vel at den skal slippe "Kontant"? Ellers, er jeg enig i din teori.. Treghet er bra for gatekjøring! Man kan sette opp 240'en riiimelig billig for drifting, men man trenger ikke de grommeste demperene!! 2 krengestag på 21mm bak feks, da vil den ikke krenge mye!! hehe.. samt masse mods som står i tråden her da.. masse triks kan gjøres billig eller gratis om bilen ikke skal være "show" teknisk sett Ja, det veit jeg men var non andre enn trådstarter som spørte også... Men kun til drifting så er det jo klart.. da er det snakk om å ha det stivest mulig.. Men nå er det jo litt forskjell på en drift bil og en som går på gata og non runder på ruudskogen i året liksom.... Jeg har satt opp min bil med tanke på at den skal brukast mest etter vei og kjøre endel treff på ruudskogen iløpet av året og da ville jeg ha en som har bra kjøreegenskaper... Jeg sier jo ikke att en skal ha no slappe demere, det har jo ikke jeg heller det men hvis bilen skal gå etter vei og litt på bane mener jeg at en burde kjøpe dempere etter åssen fjører en har... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245turbo Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 må ha sveisa diff og gulekoni også kapper du fjæra litt. også sveiser du et rett stag over ved bakakslinga f.eks i hver hjulbrønn eller noe annet fint du treffer på. da blir den ikke vanskelig å kontrollere og du får lagt den langt ut og lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 3 1/4 runde på ene, og 3 1/4 runde på den andre.. tror ikke det skiller så jævelig mye, om du "bommer" på 1 mm el. lign. aha, så de gjengene på justeringa er såpass grove, da er det jo ikke no problem... Tenkte på om vi snakka 20+ runder, så går man fort ut av tellinga! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Ja, det veit jeg men var non andre enn trådstarter som spørte også...Men kun til drifting så er det jo klart.. da er det snakk om å ha det stivest mulig.. Men nå er det jo litt forskjell på en drift bil og en som går på gata og non runder på ruudskogen i året liksom.... Jeg har satt opp min bil med tanke på at den skal brukast mest etter vei og kjøre endel treff på ruudskogen iløpet av året og da ville jeg ha en som har bra kjøreegenskaper... Jeg sier jo ikke att en skal ha no slappe demere, det har jo ikke jeg heller det men hvis bilen skal gå etter vei og litt på bane mener jeg at en burde kjøpe dempere etter åssen fjører en har... Hvis det er meg du sikter til så vil jeg ikke ha bilen min pinnestiv om du tror det. Du mener at Bilstein Rally blir for stivt, eller? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Var mere skjenerellet... Hehe Husker ikke rekti hva dem rally demprene ligger på men trur det er 400/200 eller no... Så det er vel for stivt iforhold til lesjefors mener jeg.... Men hvis du ringer te Sellholm så kan dem sette opp dempere for deg, det er det beste og det koster heller ikke mye.... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Eg fikk nettopp dempere fra sellholm. Bilstein til justerbare fjærbein.. Og de lurte på hva demperen skulle brukes til og div.. Betalte 1900,- pr. demper.. Har ikke fått testa de enda, men tipper på at de er nok ypperlig til sin bruk..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.