volvo240v8 Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 ja men 255 hk på den tiden er ikke målt i DIN og i DIN blir det 238 det han mente ;) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 ja men 255 hk på den tiden er ikke målt i DIN og i DIN blir det 238 det han mente ;) http://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower < interessant lesestoff 238 Hk DIN * 1.15 = 273.3 Hk SAE Jeg tar 15%, da det sies 10-20% avvik og 15% er ofte brukt som en omregningsfaktor. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 okei ;) den er god. gleder meg til helga jeg nå ;) for se hva som skjer mangler penger om dagen. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 PSThis unit (German: Pferdestärke = horse strength) is no longer a lawful unit, but is still commonly used in Europe, South America and Japan, especially by the automotive and motorcycle industry. It was adopted throughout continental Europe with designations equivalent to the English "horse power", but mathematically different from the British unit. It is defined by the Physikalisch-Technische Bundesanstalt (PTB)[1] in Braunschweig as exactly: 1 PS = 75 kp·m/s = 0.73549875 kW = 0.9863201652997627 hp (SAE) The PS was adopted by the Deutsches Institut für Normung (DIN) and then by the automotive industry throughout most of Europe, and is always measured at the wheels, as opposed to most factory horsepower figures, which are rated at the crank (which is measured right off the motor, not accounting to any drivetrain loss, which is especially considerable in an All wheel Drive configuration). [citation needed] In the 19th century, the French did not use this German unit, but had their own, the poncelet. In 1992, the PS was rendered obsolete by EEC directives, when it was replaced by the kilowatt as the official power measuring unit, but it continued to be used for commercial and advertising purposes, as customers were not familiar with the use of kilowatts for combustion engines. [citation needed] 1HK/HP/PS (DIN) = 0,98 HP (SAE) 238 HK DIN * 0,98 = 233 HP SAE Uansett er det 220 HK DIN som gjelder for 240. DaB: Du tenker kansje på SAE GROSS? Den er ikke under noen omstendighet sammenlignbar med SAE NET eller DIN, for den måles uten belastning fra vannpumpe og dynamo. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 1HK/HP/PS (DIN) = 0,98 HP (SAE) 238 HK DIN * 0,98 = 233 HP SAE Uansett er det 220 HK DIN som gjelder for 240. DaB: Du tenker kansje på SAE GROSS? Den er ikke under noen omstendighet sammenlignbar med SAE NET eller DIN, for den måles uten belastning fra vannpumpe og dynamo. AMCARS oppgav vel SAE GROSS? Ellers, jeg svarte opprinnelig til han som sa at man kunne få 250hk i 740. Jeg mente aldri man fikk godkjent 238hk i 240. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Det med 220 vs 238 hk var vel mer som en ref. til http://www.bilforumet.net/showpost.php?p=1755362&postcount=1002 Den motoren trådstarter har er på ca 255 HP SAE NET, den tabellen infoen er hentet ut ifra er "korrigert". Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 okei takk for info ;) kjekt og vite ;) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Det med 220 vs 238 hk var vel mer som en ref. til http://www.bilforumet.net/showpost.php?p=1755362&postcount=1002 Den motoren trådstarter har er på ca 255 HP SAE NET, den tabellen infoen er hentet ut ifra er "korrigert". Han sliter om de krever effektmåling.. NM må jo være riimelig høyt også Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Hvis man kobler ut de 2 bakre portene i forgasseren vil bilen gå som en dass. Dette gjøres enten ved å koble av overføringen og binde fast spjeldet, eller ved å legg en tynn plate under forgasseren som blender de 2 bakre portene. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Ja, jeg tror ikke det blir noe problem å trimme den ned da. Problemet blri vel heller at BT klør seg LITT i hodet når man kommer med en bil med motor som har 250hk, trimmet til 100hk? VCE, jeg vet ikke hva du mener med "som en dass", men kan tenke meg det må være lite effekt. Snart bilder nå da, Ole? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Man vil antageligvis halvere effekten. man kan jo borre et 5 mm hull til hver av de bakre portene, da vil man ha mer enn 50% av hk. Skal man gjøre det litt mer avansert kan man enten dyse ned forgasseren eller bytte noen deler. Noen ganger er det greit å ha en sur 305 med toports gasser og ca 150 hk... :D EDIT: BT ser ikke forskjell på en 150 hk og en 400 hk motor...eneste forskjellen er innvendig... :D EDIT2: en annen ting er at om man møter opp med en bil som har 150 hk og 2x 3,5" eksos så tror jeg de lukter lunta...eller kansje hører... :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Ja, men da har jo du løst problemet til Ole, om det skulle bli noe problem med effektmålingen! ;) Nå ble vel vi enige om at det er NM som blir problemet hans, under 280. Håper uansett det går greit å få godkjent dette. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Man vil antageligvis halvere effekten. man kan jo borre et 5 mm hull til hver av de bakre portene, da vil man ha mer enn 50% av hk. Skal man gjøre det litt mer avansert kan man enten dyse ned forgasseren eller bytte noen deler. Noen ganger er det greit å ha en sur 305 med toports gasser og ca 150 hk... :D EDIT: BT ser ikke forskjell på en 150 hk og en 400 hk motor...eneste forskjellen er innvendig... :D EDIT2: en annen ting er at om man møter opp med en bil som har 150 hk og 2x 3,5" eksos så tror jeg de lukter lunta...eller kansje hører... :D Det har ingenting å si du.. 780'en, 145hk @ 0.3 bar turboboost.. hehe.. han på b.t. bare: jaja, nå må du ikke skru opp turbotrykket.. Så lenge man har måling fra feks. naf, så sier de ikke noe.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Det er "bare" på litt over 400 Nm... Man tar rimelig mye Nm ved å ødelegge en plugg...men da ødelegger man også CO-verdien... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Det er "bare" på litt over 400 Nm... Man tar rimelig mye Nm ved å ødelegge en plugg...men da ødelegger man også CO-verdien... Ja, men CO måles hos b.t. ved motorbytte, de måler jo ikke CO når du tar effektmåling.. De kan heller ei kontrollmåle effekten din hos b.t., det eneste de kan gjøre er å kreve ny effektmåling et annet sted. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.