ovlov86 Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 det jeg har sagt og hva skal man med lappen vis man ikke har bil og kjøre med? Kjøre andres biler. :p Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juli 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Nei vil ikke det. bedre ha eget i tilfelle man vraker den for eksempel. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Ja, greit det Ole, at man bør ha en bil å kjøre med. Nå er jo bilen din snart ferdig. Tror du at du får lappen samme dagen som du begynner på den? Det er en HAUG med ting du må gjennom før du kan kjøre opp nå, så jeg har bare foreslått at du kan begynne på lappen. Det tar som sagt litt tid før du er klar for å kjøre opp! :P Kan tenke meg den ikke hang sååå veldig bra med de 175-dekkene! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Hei, du har vel reimdrevet vifte? Om motoren blir for bra kjølet, kan du bytte termostat eller montere elvifte som er termostatstyrt. En termostatstyrt elvifte vil da la vær å gå når du går under x temp (n-temp), så du vil spare litt effekt. Det er ikke all verden, men alle monner drar! Det har jo litt å si for drivstoff"økonomi". (i hermetegn, pga.. det er jo v8 forgasser du kjører!). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 heheh forstår hva du sier Colli men skal jeg bygge ferdig bilen har jeg ikke økonomi til lappen. har litt med det og gjøre og. Har ikke reimdrevet vifte. har Elektriske vifte som er koblet på bryter. har ikke hatt på vifta i hele tatt.. men har snakket med Ottesen på forumet her og han sier Mustangen hannes og er sånn så tror ikke det er noe fare. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 heheh forstår hva du sier Colli men skal jeg bygge ferdig bilen har jeg ikke økonomi til lappen. har litt med det og gjøre og. Har ikke reimdrevet vifte. har Elektriske vifte som er koblet på bryter. har ikke hatt på vifta i hele tatt.. men har snakket med Ottesen på forumet her og han sier Mustangen hannes og er sånn så tror ikke det er noe fare. Nei, det er ikke noe fare å få den under N, utenom da økt slitasje på motor og økt bensinforbruk (om den går langt under). Du har kjølevæske i? Den har jo lavere termisk koiffisent eller hvordan man staver det, enn vann har. Du bør koble viften på termostat, er litt kjipt om du glemmer den bryteren en dag du står i kø :P Min vifte er koblet slik at noen ganger kjører jeg uten vifte, men viften kan gå selv om tenningen er av. Dvs.. Kjører jeg en tur, så kan jeg noen ganger slå av tenningen etter jeg har stoppet.. Så begynner gjerne viften å gå. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Okei men jeg glemmer ikke den knappen. er veldig varsom med det der.. vet jeg bør ha den relè styrt men har ikke koblet det slik ennå. den går ikke så mye under N men er litt under. kan være mye og men. har ikke kjøleveske i akkurat nå siden jeg har hull i radiatoren og blir dyrt og fylle kjøleveske. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 kjører du uten kjøleveske? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 akkurat nå er det lite kjøleveske i systemet ja. går det ann og lodde igjen det hullet? er ikke sånn kjempe stort. og tror radiatoren er stål. eller må jeg sveise? Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Radiatoren er i aluminium eller kobber, den kan ikke sveises, den må slagloddes. Hvis du har problemer med å holde varmen så kan/bør du bytte termostat. Det koster ikke stort mer enn en 100-lapp uansett. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Radiatoren her er TUNG. ser ut som stål egentlig. Hmm ja den er litt kald til tider. men ved litt små kjøring først holder den varmen :D har nå vært ute og byttet Hovedsylinderen til bremsene fordi bremsene tok langt inne og hugget til. har luftet og alt nå og tror den ble bedre. er litt usikker så skal la pappa prøve den en tur. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Har du prøvd å sette en magnet på den? hvis magneten ikke sitter er det ikke stål. Hvor tung er tung? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 klarer bære den med en arm men den er rimelig tung altså. men skal prøve med magnet :D Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Kappene er nok som du sier kobber siden de ikke reagerer på magneten men toppen er stål. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Jeg har hørt ryktet at amcar radiatorer er svinbillige? Passer denne på org fester, eller er den moddet? evnt kan du vel kjøre på en v6/diesel 240 radiator, ville jeg tro.. Jeg personlig kjører på en 240 automatradiator (alu) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.