volvo240v8 Skrevet Januar 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 Alf Eng har ikke tid før uti mai så må prøve finne en annen plass. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gridlock Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 herre gud klikka for dag bare pga jeg kødda med deg eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Er ikke noe vits komme med kommentarer som ikke har noen hensikt. jeg sier ifra når ting skjer og trenger ikke mas fra slike som deg. har ringt og snakket med ski motorverksted og de kan ta effektmåling fortløpende. så ringer dem idag igjen og bestiller time :) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Februar 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Da var dagen for prøveskilter over. startet 00.00 og kjørte i ca 3 timer før vi gav oss. bilen gikk veldig fint og ikke noe problemer. dro på en stor plass for og leke litt. og har nå funnet ut at radiatoren er for liten så må få fikset den store. ellers gikk alt smertefritt. rundt kl 2 dro vi til våler der vi smakte litt på autovernet. ble en god bulk i autovernet men fikk bare skrubbsår på støtfangeren bak på volvoen. etter det gikk alt bra så 23.30 kjørte vi en runde i byen der ser vi polisen som stopper og glaner veldig på oss. vi kjører da til togbanen for vi trodde ikke dem ventet på oss der. de kjørte forbi og vi blinket etter dem. politiet blinket inn til siden slik at vi kunne kjøre forbi dem og rett etterpå slår de på blålysa. de ville bare informere om at det var 30 min igjen av prøvekjennemerkene og lurte på hvor vi bodde slik at vi rakk fram til tiden. har vært veldig moro og kjøre den ;) og folk som sier RWD tar seg dårlig fram er tull. vi kom fram der avensis og mange andre FWD ikke kom fram :) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 fwd kommer seg fortsatt best frem, rett og slett pga "bedre" vektfordeling. Mye vekt over drivhjul. På en 240 er det ikke så bra vektfordeling, ihvertfall ikke på v8 saker. Så kommer det jo skikkelig ann på sjaføren og, en kompis kom seg ikke frem til meg i går pga en kraftig bakke, jeg satt meg bak rattet hans og kjørte lett opp. Så fwd kommer seg bedre frem enn rwd uansett hva du sier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 fwd kommer seg fortsatt best frem, rett og slett pga "bedre" vektfordeling. Mye vekt over drivhjul. På en 240 er det ikke så bra vektfordeling, ihvertfall ikke på v8 saker. Så kommer det jo skikkelig ann på sjaføren og, en kompis kom seg ikke frem til meg i går pga en kraftig bakke, jeg satt meg bak rattet hans og kjørte lett opp. Så fwd kommer seg bedre frem enn rwd uansett hva du sier Det hadde jeg ikke ville sagt så helt kategorisk. Min 245 tar seg bedre frem enn firmabilen min med FWD, en Peugeot Expert. Nye piggdekk for sesongen på begge to! Men tar du gjennomsnittet av FWD vs RWD stikker nok FWD av med seieren ja - men så kompenserer sjåføren gjerne en del også! Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Februar 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 sant som dere sier. men ble litt overrasket der og da ;) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-peer Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 var en kul kveld ole....synd at den kokte hele tia.men tror det hadde hjelpet å ta en kjøle runde før den koker helt.i steden for å kjøre gris til den koker så det spruter vann og damp ut av ekspansjons tanken.men ellers var det kult.gøy at du fikk prøvd å sladda med den også.stå på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 kjem jo mye ann på bilen.. tungt lastet expert tar seg neppe bra fram.. men husk at med fwd kan du bare snu bilen å rygger rimeli lett opp.. nytter ikke mye me rwd da:) men er imponert over hvor godt dissa gamle volvoene tar seg fram:) ble enda bedre med litt større turbo.. med 13C'en så fikk man så tili ladetrykk at man spant jo med en gang! så måtte være ekstra forsikti da:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Du har jo diffbrems Ole, det hjelper GODT på! ;) Bilde av skade? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 gidder ikke legge ut bilder av skade ;) syntes jo nesten ikke i hele tatt :P hehe. jepp diffbrems er flott :D Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Gratulerer med 1 stk. død V8. ;) Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Død v8? Hva da? Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Det er jo begrensa hvor mye frityr-koking en slik V8 blokk tåler. ;) Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Ah slik ja. Kommer så klart ann på hvor hardt motoren ble pressa så klart men er ingen motorer som har godt av hard behandling da dem er så varme. Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg