volvo240v8 Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 okei takk for infoen Onkel :) til dere som lurer på hva jeg gav for stagene var prisen 2000 kr :) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkel-v8 Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 Hei hei kjære Onkel.Så ikke dumt ut dette her. Håper du får masse morro med bilen. På fredagen solgte jeg selv min egne volvo med V8 men har da enda igjen en jeg bygger opp. Det skal bli en 305 motor med 370 hk. Ikke mye men er sjeldent for en 305. Lykke til videre med bilen din. Hei igjen, det er ekstremt skjeldent at en 305 har så mye gamp, men et råd er jo å sjekke motor nr og nr på toppene på http://www.mortec.com. Der ser du at motorer fra tidlig 60 tallet ligger på rundt 280 hk i snitt, men det finnes noen som er mer Alt du trenger å vite om motoren din finner du der, forbenningskammer + mye mer Jeg har en nyoverhalt 305 til salgs, men den er ikke mer enn 260 gamp, men de virker godt. Motoren har rullet ca 1500 km i volvoen etter overhaling. en god motor som går for rundt 6 lapper eller byttes i manuell eller automat kasse 350, 400 el 700 kasse. Alt av interesse... Hilsen Onkel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 Hei igjen, det er ekstremt skjeldent at en 305 har så mye gamp, men et råd er jo å sjekke motor nr og nr på toppene på http://www.mortec.com. Der ser du at motorer fra tidlig 60 tallet ligger på rundt 280 hk i snitt, men det finnes noen som er mer Alt du trenger å vite om motoren din finner du der, forbenningskammer + mye mer Jeg har en nyoverhalt 305 til salgs, men den er ikke mer enn 260 gamp, men de virker godt. Motoren har rullet ca 1500 km i volvoen etter overhaling. en god motor som går for rundt 6 lapper eller byttes i manuell eller automat kasse 350, 400 el 700 kasse. Alt av interesse... Hilsen Onkel Var et amerikansk blad som hadde som prosjekt for å se hvor mye dem kunne tvinne ut av en 305 for en billig penge. Dem kom til 373 hk på ikke så langt unna 10 tusen norske. Vet ikke om jeg har noen kasser liggende for skal hente meg en snart som jeg skal bruke. Men vet vel om en som er litt preppet. Det er en 400 kasse. Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkel-v8 Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 Var et amerikansk blad som hadde som prosjekt for å se hvor mye dem kunne tvinne ut av en 305 for en billig penge. Dem kom til 373 hk på ikke så langt unna 10 tusen norske. Vet ikke om jeg har noen kasser liggende for skal hente meg en snart som jeg skal bruke. Men vet vel om en som er litt preppet. Det er en 400 kasse. Jeg tror ikke 10lapper holder til 400 gamp på en 305, men det er jo dollar kusen som bestemmer det. Min motor har bikket 35000 kr, riktig nok er det blandt det beste av deler en får fra summit racing i usa. For å bikke 350 til 400 gamp på en 305 må en ha alu topper, det er bare ikke mulig å få nok flow på orginale topper, ikke en gang om en skamporter toppene. Jeg bestilte Dart pro 1 topper og de landet på 22000 lapper...kremt uten vippetøy og måler på den 383 motoren er 550 gamp på pappiret.....som sagt ingen til er umulig, det tar bare lengre tid.....hehe kassen er av interesse, men om den er preppet, så spiller ikke det noen rolle, den blir overhalt uanzett...har ikke råd til å rase en motor om det skulle være noe lugubert med kassa......har du en pris? er det med converter? hilsen Onkel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 Jeg tror ikke 10lapper holder til 400 gamp på en 305, men det er jo dollar kusen som bestemmer det. Min motor har bikket 35000 kr, riktig nok er det blandt det beste av deler en får fra summit racing i usa. For å bikke 350 til 400 gamp på en 305 må en ha alu topper, det er bare ikke mulig å få nok flow på orginale topper, ikke en gang om en skamporter toppene. Jeg bestilte Dart pro 1 topper og de landet på 22000 lapper...kremt uten vippetøy og måler på den 383 motoren er 550 gamp på pappiret.....som sagt ingen til er umulig, det tar bare lengre tid.....hehe kassen er av interesse, men om den er preppet, så spiller ikke det noen rolle, den blir overhalt uanzett...har ikke råd til å rase en motor om det skulle være noe lugubert med kassa......har du en pris? er det med converter? hilsen Onkel Prisen var med fin kurs og fant delene i usa på ebay ;) Men han nevnte rundt 6 for kassa og det var med converter med stall speed på 3500. Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkel-v8 Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 Prisen var med fin kurs og fant delene i usa på ebay ;) Men han nevnte rundt 6 for kassa og det var med converter med stall speed på 3500. Det er i mestelaget for en 400 kasse, uten at jeg vet hva som er gjort med den......3500 i staal er ikke nok, men bedre enn ingen ting....jeg trenger staal på 4200, men kansje en pris på kun kassa? Hilsen Onkel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 Det vet jeg ikke om han selger. Var mer deler og på den men husker ikke alt. Skal hente meg en nybygd RATS kasse som er preppet til over 1000 gamp. Den får tåle litt til å begynne med ;) Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl66 Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 ble ikke salg av felger men samma det Hva skal du ha for pentafelgene? er veldig interessert. Send PM Mvh Karl Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkel-v8 Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Hæ? ka felger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 er meg han mener :) jeg selger felger :) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 heisann maks 220 hk ja men 350cid motor går FINT! alle som sier at man maks får låv til og ha 305 er dumme... Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 heisann maks 220 hk ja men 350cid motor går FINT! alle som sier at man maks får låv til og ha 305 er dumme... Hehe ikke for å kritisere men den siste komentaren fikk meg til å tro du ikke er mer enn 13 år ;) Men stemmer det at det er ikke noe problem med en 350 motor. Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 heisann maks 220 hk ja men 350cid motor går FINT! alle som sier at man maks får låv til og ha 305 er dumme... Hehe ikke for å kritisere men den siste komentaren fikk meg til å tro du ikke er mer enn 13 år ;) Men stemmer det at det er ikke noe problem med en 350 motor. Hvis han på BT ikke "sover", kommer han til å klage over at det er mer enn 100 Nm for mye i en CSB 350. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Hvis han på BT ikke "sover", kommer han til å klage over at det er mer enn 100 Nm for mye i en CSB 350. Dem jeg har pratet med på BT sier at så lenge jeg har papirer fra Volvo Norge på at dem godkjenner volvo 200 serien med en 350 blokk så sier ikke dem noe om det. Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 De papirene har Volvo Norge trukket tilbake, så det er "egentlig" ikke lov. Men har man papirene fra volvo vil de nok godta det - hvis han ikke er klar over at papirene er inndratt. En bekjent av meg fikk erfare det. :( Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg