LaSSiss Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 er jo sie lengs det skal gå da!!!ikke no annet som gjelder..:D Ågud som jeg er enig!=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 volvo orginal: ja det er på ferjeplassen i balestrand. henta den i høyanger :) ja er sponset av lånekassa noe som gjør at den blir ferdig:P Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 kan stilles på ja.. DaButcher sa at jeg skulle ha mjuke bak og harde foran pga understyring osv :) kan stilles bak og foran men er kun gule koni da. Feil, røde Koni kan også justeres. :) Ja, Colli har rett, bilen kommer til å bli ubehagelig stiv på det hardeste :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Angående dempere/fjærer, så vil jeg bare påpeke en ting. "Alle" tror at jo lavere bilen blir og jo hardere understell du har, jo bedre henger den. Det er rett og slett F E I L. Senker man en 240 mer enn 45mm, må man bygge om understellet, for å hindre bump-steer, m.m. (skumle vinkler på stag!). Stiver man av bilen for mye, vil den bli sladdekasse, som tidligere påpekt av Colli. Samme feiltagelser ser man også gang på gang, når det er snakk om dekk. "Alle" tror at jo lavere profil du har, jo bedre henger du. I realiteten, får du mindre "treghet". Greit nok, det føles som du kjører bedre i svingen, men det er ikke det samme som friksjonen du får mot underflaten. Mitt forslag til Volvo240V8 er derfor: Mykt bak Stivt fremme Større krengestag fremme, originalt bak(!). Negativ camber fremme, for å kompansere for understyring Flytte feks. batteri bak (vekt har også påvirkning til under/overstyring) Det er ingen vits med 350hk og mange mange hundre nm, om bilen sladder bare du ser på gassen. Med en såpass dreiemomentsterk-motor, vil du alltid klare å provosere den ut i sladd om det er det du vil. Derimot å beholde veigreip, akselerasjon, m.m. mener jeg faktisk også er en sikkerhetsting. Det er lite vits med 1000hk/2000nm, om du spinner bare du ser på gassen. Da kunne man like gjerne kjørt med b19a og 165/80-14 dekk og fått samme akselerasjonen. Ja, litt overdrivelse, men.. En dag må han nødakselerere, da er det kjipt om han ender i skauen pga. han har en sladdevogn. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 må si jeg er enig med deg der DaButcher. blir som du sier utenatt at batteri blir stående. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 er det noen som har en STOR radiator til meg? med elektrisk vifte. og er dårlig med update nå som jeg ikke er i nærheten av bilen utenatt i helger. skal nok få til en update til helga. :) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 da har jeg dårlig nytt: pappa har dratt til Danmark og jekken og bukkene står i bilen hans innelåst :( så da blir det lite handtering den helgen her. kan jo prøve få start da Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gaedva75 Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 trasig det da. men men... får bare vente. e helt enig med dabutcher, man kan å bytte til superflex foringer det funke som bare f.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 har ikke så god råd nå.. har jo kjøpt koni og MASSE olje :) så foringer for vente. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 da var koni satt på bak :) var litt jobb for er øse pøse regnvær her:P og mangla litt muttere osv. ble en midlertidig løsning. men satt ganske bra dempere der fra før tror jeg: KYB gass justerbare tror jeg:S Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 hmm dårlig med kommentarer her :( har handlet en del på biltema nå. div. så får se og få gjort noe men været er så dårlig. tror jeg trenger litt hjelp med å få på koni framme:) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 HÆLVETE da gikk alt til hælvete. skulle jekke opp bilen og så skled bilen av jekken så det ente med bulk og fucka list:( fitte Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 For noe dritt...hva slags list ble ødelagt og hva slags/hvor stor bulk ble det? Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 den nederste lista på høyre side og en ok bulk nede på forskjermen bak hjulet. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 kommer med bilder av skaden: Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg