Gå til innhold

Velbalansert anlegg?

Ranger emnet

Orion

Anbefalte innlegg

Har planer om å investere i dette:

Magnat 600 W 4-kanals forsterker

Magnat basselement til rundt 2000 kr

Frontsett til rundt 1500 kr

JVC cdspiller 2000 kr

Kabler av beste sort.

Da kobler jeg altså både frontsettet og bassen på forsterkeren. Brokobler naturligvis bassen.

Mitt mål er god kvalitetslyd. Heller et lite, tight og godt anlegg enn et sammensurium av billige basselementer og slikt.

Tipper anlegget mitt kommer til å lande på ca 7000 kr.

Virker dette som et velbalansert innkjøp? Kommer lydbildet til å bli for tynt?

vipersig.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at all lyden kommer fra frontsettet så og si, så dette bør være bra. I tillegg må du ha en spiller som gjengir god lyd.

I din prisklasse vil du nok få et greit anlegg med tanke på at du får alt sammen til samme pris som en god forsterker.

Kjøp heller et litt dyrere frontsett, og litt billigere sub.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her... Du har ganske mye å hente på å kjøpe et bedre frontsett. Et frontsett til 1500,- er å karakterisere som billig. Kvaliteten på lyden er deretter.

Anlegget ditt kommer nok til å spille høyt nok. Om du tenker på at det faktisk skal kunne sitte å høre på det over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corolla_Johan

Vet at ingen kommer til å tro meg, men prøv 6,5" frontsettet til biltema...(990,-) de har byttet leverandør på bilstereo, og dette frontsettet spiller temmelig bra... faktisk!!!

(hadde aldri trodd jeg skulle skryte av biltema):op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biltema?! :)

Jaja, for sent nå.. Jeg har kjøpt meg Infinity kappa perfect 6.1... Like over 3000-lappen kosta dem. 100-watts komponentsett. Håper dette skal gi meg tilnærmet hi-fi.

Jeg skal hvertfall drite i bakhøytalere!

Folk som grumser til lyden sin med 6x9'ere vet ikke sitt eget beste!

Nå gjenstår det å kjøpe spiller, sub og forsterker!

:D

Har gått vekk fra magnat nå, og sikler på Audison, muligens 3-kanaleren deres, som er på 2X75 + 1X 250 W.

Men om dette er nok til å drive en anstendig 10"-tommers sub, vet jeg ikke....?

vipersig.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen konkrete subber som ville passet godt til 250 Watts audison?

Tenker da på 10 "...

F eks: JBL, Inifnity...... eller noko anna bra.. Må passe til lukke kasse og kunne drives bra av 250 W... Er jo tungt å drive en sub i lukket kasse stakkar :(

vipersig.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider