Orion Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Har planer om å investere i dette: Magnat 600 W 4-kanals forsterker Magnat basselement til rundt 2000 kr Frontsett til rundt 1500 kr JVC cdspiller 2000 kr Kabler av beste sort. Da kobler jeg altså både frontsettet og bassen på forsterkeren. Brokobler naturligvis bassen. Mitt mål er god kvalitetslyd. Heller et lite, tight og godt anlegg enn et sammensurium av billige basselementer og slikt. Tipper anlegget mitt kommer til å lande på ca 7000 kr. Virker dette som et velbalansert innkjøp? Kommer lydbildet til å bli for tynt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Juli 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2003 Tror nok du kommer til å få et helt kurrant anlegg ihvertfall. kanskje du skulle invs litt mer i frontsett eventuelt ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nismo Skrevet Juli 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2003 Husk at all lyden kommer fra frontsettet så og si, så dette bør være bra. I tillegg må du ha en spiller som gjengir god lyd. I din prisklasse vil du nok få et greit anlegg med tanke på at du får alt sammen til samme pris som en god forsterker. Kjøp heller et litt dyrere frontsett, og litt billigere sub. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Juli 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2003 Enig med de andre her... Du har ganske mye å hente på å kjøpe et bedre frontsett. Et frontsett til 1500,- er å karakterisere som billig. Kvaliteten på lyden er deretter. Anlegget ditt kommer nok til å spille høyt nok. Om du tenker på at det faktisk skal kunne sitte å høre på det over tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Corolla_Johan Skrevet Juli 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2003 Vet at ingen kommer til å tro meg, men prøv 6,5" frontsettet til biltema...(990,-) de har byttet leverandør på bilstereo, og dette frontsettet spiller temmelig bra... faktisk!!! (hadde aldri trodd jeg skulle skryte av biltema):op Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orion Skrevet Juli 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2003 biltema?! :) Jaja, for sent nå.. Jeg har kjøpt meg Infinity kappa perfect 6.1... Like over 3000-lappen kosta dem. 100-watts komponentsett. Håper dette skal gi meg tilnærmet hi-fi. Jeg skal hvertfall drite i bakhøytalere! Folk som grumser til lyden sin med 6x9'ere vet ikke sitt eget beste! Nå gjenstår det å kjøpe spiller, sub og forsterker! :D Har gått vekk fra magnat nå, og sikler på Audison, muligens 3-kanaleren deres, som er på 2X75 + 1X 250 W. Men om dette er nok til å drive en anstendig 10"-tommers sub, vet jeg ikke....? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Juli 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2003 Originally posted by Orion Men om dette er nok til å drive en anstendig 10"-tommers sub, vet jeg ikke....? En 500watts forsterker ville bare spillt 3dB høyere. Og en 1000watts ville spillt 6dB høyere. Om oppsettet var likt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orion Skrevet Juli 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2003 Har dere noen konkrete subber som ville passet godt til 250 Watts audison? Tenker da på 10 "... F eks: JBL, Inifnity...... eller noko anna bra.. Må passe til lukke kasse og kunne drives bra av 250 W... Er jo tungt å drive en sub i lukket kasse stakkar :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg