Gå til innhold

Klage på parkeringsbot

Ranger emnet


mondain

Anbefalte innlegg

Hei!

Idag skulle jeg innom et gatekjøkken på et kjøpesenter fort for å kjøpe meg mat i løpet av lunsjpausen. Den letteste parkeringen var da på Jysk som ligger rett siden av kjøpesenteret. (Dette er på Gjøvik). Jeg parkerte der, løpte inn på gatekjøkkenet og kom raskt ut igjen og da var det en parkeringsbot i vinduet mitt fra Carpark. Begrunnelsen var at jeg hadde blitt observert i å gå mot gatekjøkkenet og ikke inn på Jysk. Dvs. det er bare lov til å parkere der hvis man handler på Jysk. 700kr svir veldig hos en fattig student som meg.

 

 

Jeg gikk så inn på Jysk å kjøpte meg noe der og fikk kvittering på det. Har jeg noe sak tror dere? Latterlig at man skal måtte betale 700kr bare fordi man ikke går rett inn i butikken som har kundeparkering. Hva hvis jeg bare måtte ta ut penger for å så gå inn på Jysk?

 

Håper på hjelp fra dere :) Takk på forhånd.

Nissan 200SX '90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre! Sykt at et privatselskap skal kunne styre oss sånn ja!

 

Det hadde vært fint om dere kunne hjulpet meg med litt argumenter til klagebrevet. :)

 

Hvis ikke klagen om at jeg var på jysk etterpå funker så kan jo den her funke: Det var ikke min bil jeg brukte. Eieren av bilen var 9 mil unna på jobb.

Nissan 200SX '90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill og klag. :)

Har lite til overs for Carpark på Gjøvik, da jeg har et par bøter på samvittigheten der (og flere blir det vel)..

Har bare prøvd å snakke til ei ung dame som jobba der, men det var jo dødfødt så det holdt.

 

Tipper du står sterkt siden du har kvittering fra Jysk, siden det står spesifisert at det er kundeparkering for Jysk. Tror kanskje jeg skal slutte å parkere der når jeg skal på CC, evt begynne å speide etter Carpark-Comboen først.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan f.eks skrive;

Viser til parkeringsbøter som er ilagt i på registreringsnummer

 

Jeg var nylig på handletur på Jysk, og bilen ble parkert på et område merket kundeparkering. Vedlagt finner du kvittering fra Jysk som viser at jeg var i butikken i den aktuelle perioden.

 

Utifra den informasjonen mener jeg at en ileggelse av parkeringsbot er ulovlig fra deres side og vi vil ikke betale parkeringsboten. Vi er klare for å gå videre med dette om det er ønskelig fra deres side.

 

 

Greia er at de kan ikke bevise at du ikke var på Jysk, med mindre de har tatt bilde av deg, noe jeg går utifra er ulovlig uten ditt samtykke. Iallefall når det skal brukes som bevis.

Tror du har en bankers sak, og bare behøver å spandere 6 kroner i porto på brevet. Lykke til;)

Be nice. I'm blond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige svar :)

 

EVO IX: Men det de kan ta meg på er vel at jeg var et annet sted før jeg gikk inn på Jysk. Står klokkeslett på boten og kvitteringen fra Jysk. Men det burde uansett ikke være sånn at man ikke kan gå å feks. ta ut penger / sjekke saldo før man går inn i butikken som har kundeparkeringen.

Nissan 200SX '90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

parkeringsselskapene den dag i dag er ikke til for å "ordne opp" i parkeringsbildet, men derimot for å drive bedrift, altså tjene penger på dette.

Og det gjør dem, i store summer haier dem inn penger fra oss som gjør bagateller.

 

Har selv mange historier fra disse folkene.

 

Min første parkeringsbot fikk jeg med mopeden.

Da parkerte jeg mopeden slik at den skulle ta minst mulig plass slik at biler kunne få lov å bruke parkeringslommen.

Men da fikk ejg bot for å ha parkert for nerme kryss..

Jeg stod 4,5meter i fra krysset. Er det ikke 5m som er grensen?

500,-

 

Jeg kom over dem en gang kl 20.00 her i byen. Da stod dem å knipset bilder av en stakkars bil som stod feil vei.

Den pekte mot kjøreretningen og det er jo en stor forbrytelse.

Knipset bilder og skrev ut bøter i stor glede om at dem nå hadde gjort en "god" jobb.

Parkeringsselskapet egen bil, altså den dem selv kjører rundt i hadde dem parkert på andre siden av veien OPPÅ et stort hvitt kryss.

Etter hva jeg har lært så betyr et kryss at det er ulovlig. Der var det ulovlig å parkere og å stoppe.

Det var foran en kjøreport i tilegg.

Det irriterte meg så jeg ropte over til dem "Bilen deres står feilparkert. Det er er malt inn et stort kryss på asfalten, hva betyr det?".

Alle folkene i nærheten fikk heldigvis sett det og de fleste begynte å le.

Parkeringsvaktene prøvde å le med, men dem var nok sure som noen pådder da dem fikk se at noen så den "kriminelle" handlingen dem selv hadde gjort.

 

Hadde vel kostet en sivilist fort en 500-1500kroner det der.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sjekket kontoen på en minibank først, enkelt og greit.. Litt dumt å si at du tok ut penger, siden Jysk har betalingsterminal (og eg vedder en is på at du betalte med kort og at det sto på kvitteringen).

 

Hvis det står spesifisert på boten at du er observert i det du går vekk fra Jysk, så må du hvertfall få med saldosjekkingen.

 

Fikk en gang en parkeringsbot på jobben, som vi klagde på, men fikk ikkje medhold. "Problemet" mitt var (utenom at vi hadde parkert ulovlig) at eg hadde glemt å ta med noe viktig i klagen, men då tenkte eg at eg kunne ta det med når eg klagde en gang til. Men når eg fikk avslag var neste "tilbud" å møte i retten, så vi betalte heller 250 kr hver.. Poenget: Få med alt, ikkje la de tenke seg til noe sjøl! For det gjør de ikkje..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de tatt foto? Hvis ikke, nekt på at du var der. Private p-selsaper må dokumentere at kjøretøyet har vært parkert på plassen. De kan ikke bruke Vegtrafikkloven som "våpen".

CarPark på Gjøvik har god opplæring i at dem må ha med seg kameraet. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår