TrustNo1 Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Noen som har erfaring med dette? Er da spesiellt intressert i om noen har vært uheldig å benytte seg av en slik spesialforsikring. Er forsikringsselskapene villige til å punge ut om noen har vært å forsynt seg i bilen? I utgangspunktet pleier jeg aldri å parkere på utsatte steder, men man kan jo være uheldig, og jeg vurderer å annskaffe meg en sikkelig forsikring på anlegget. Siter 1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager 2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Dette går jo under ekstrautstyr i bilen og det er med i de fleste forsikringer inntil 10 000. Utvid denne summen og du får igjen pengene for alt fastmontert utstyr. Men hvor villige de er til å betale ut vet jeg ikke. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrustNo1 Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Spørsmålet er jo også hvorvidt de vil erstatte bygget man har gjort også. Jeg er vel noe i tvil på at at man vil få erstattning for arbeidet som er lagt til grunnen. Eventuelt må jo dette takseres da, men uansett så vil vel dette da bli prat om veldig store summer. Siter 1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager 2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Jeg mener at en her på forumet fikk litt erstatning for dette. For et halvår siden ellernoe. Får håpe at vedkommende oppdager topicen :) Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoPat Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Det går som sagt som ekstrautstyr. Jeg kommer garantert til å forsikre det. For 80 000 i ekstrautstyr kostet det 3 000 hos gjensidige. Når jeg er ferdig med bygget skal jeg få det taksert. Siter Mvh Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrustNo1 Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Spørsmålet er da om man bruker denne forsikringen om man får bonustap. Isåfall så er det jo nesten ikke verdt å bruke den om uhellet først er ute. Edit: Jeg får vel likegodt ta en telefon til forsikringen å forhøre meg om dette :) Siter 1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager 2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 bonustap på innbrudd?? er det det??? må oppgradere til minst 50 selv for å få igjen noe.. Er somregel ikke bare anlegg som ligger i bilen vøtt.. gjerne kamera,mobil osv også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 bonustap på innbrudd?? er det det??? må oppgradere til minst 50 selv for å få igjen noe.. Er somregel ikke bare anlegg som ligger i bilen vøtt.. gjerne kamera,mobil osv også... Da må du ha annen forsikring i tilegg. Vanlig forsikring av ekstrautstyr dekker kun fastmontert utstyr. Du må vel få en forsikring på personlig løsøre også da. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Det letteste om du har fått stjålet mobil og kamera er vel reseforsikring om du har det :P Bestilte meg det i sommer, siden jeg skal til syden.. og den gjelder bare jeg går utenfor tomta der huset våres står! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Da må du ha annen forsikring i tilegg. Vanlig forsikring av ekstrautstyr dekker kun fastmontert utstyr. Du må vel få en forsikring på personlig løsøre også da. min dekker løsøre OG fast inntil 10000,- orig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Det letteste om du har fått stjålet mobil og kamera er vel reseforsikring om du har det :P Bestilte meg det i sommer, siden jeg skal til syden.. og den gjelder bare jeg går utenfor tomta der huset våres står! har reiseforsikring. fikk helkundebonus med 10% ekstra, og koster meg 600 ekstra i året. det tjener jeg inn igjen på bilforsikringen.. Mener jeg må være utenfor byen for at det skal gjelde ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Er du ikke mest i Vennesla uansett da? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 FREKK?? neida.. bor på mosby, og er lite i vennesla. bare når dama maser om å opp på lidl :) Men kan jo snylte litt og si jeg var i vennesla når dte skjedde ;) Er du mye dre og har spottet meg?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Nei, jeg så bare bilen din utenfor Gobiten for en stund sia, før jeg var sikker på at det var din. Har ei venninne som bor oppå der, så jeg er kanskje mer der oppe enn du er :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVO IX Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Vi har superforsikring hos Gjensidige og fikk alt frastjålet for ikke lenge siden. Vi fikk tilbake alt vi hadde lagt inn i bilen (bortsett fra arbeidstimer), og det var langt over de vanlige 10000. Og det innebærte ikke noe bonustap ;) Siter Be nice. I'm blond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg