Stingah Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Hei Har merket i det siste at bilen ikke er like lettstarta som den var for et års tid siden. Har lada batteriet skikkelig opp og alt, men hjelper fint lite. Mistenker selv at batteriet begynner å bli dårlig. Jeg har et voltmeter, men er usikker på hva jeg skal måle og hvor mye de målingene bør vise. Kom gjerne med tips :) Noe annet som kan være årsaken bortsett fra batteriet? Mvh Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fasttuning Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Hallo, start med et enkle först... sjekk kontaktene pä batteri og pä starteren..se at det ikke er noe eire eller därlig kontakt der.. fä länt eller kjöp deg en syre mäler,koster ikke sä mange kronene.. mäl syren i alle cellene pä batteriet..da vet du om det er bra.. Hvis batteriet er i orden,er det sikert börstene i starteren som begynner ä bli därlige,eventuelt at det er därlig kontakt inne i starteren.. Häper du finner ut av det Lasse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Min var sånn.... Og hos meg var det batteriet som hadde blitt dårlig... Test med et nytt et du.... Bare for å prøve liksom.. Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Yes. Takk for tipsa.. Hvor mye sånn ca. koster et nytt batteri? Noe spes merke man bør gå for? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Ta å få til å teste et nytt batteri... bare for å se først. Idiotisk å kjøpe nytt batteri, hvis det gamle funker helt flott... Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VentoPower Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Jeg kjøpte exceed til golf IV min da mitt gitt. Det kostet vel 750kr syntes jeg å huske. Det var med rabatt fra VACN på mekonomen Siter VW GOLF V GTI 2005 modell VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt VW JETTA 1,8gl 90modell solgt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Skjønner. Ja får ting for innkjøpspris på mekonomen såe.. :) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albert Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Kan jo være en glødeplugg eller 2 som er defekt å da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Vil man ikke merke det på draget da? Mulig jeg er helt på jordet nå men..... Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parkerik Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 glødepuggene gløder kun når du gløder før oppstart,så det vil du ikke merke på draget. det du vil merke er at ved kald motor vil/kan den gå på ferre sylindre med det samme den starter.(rar humpete gange) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Jepp, det gjør den... Den putter seg liksom i gang... Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Veritas Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 har samme problemet, men det kommer og går. I tillegg går den dårlig når jeg gir på litt i 2. giret fra ca 1600 til 2200. Nesten som om den vil stoppe som en kvalt gressklipper. Over 2200 går den fint. Noen her som vet hva det er jeg sliter med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albert Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Jepp, det gjør den... Den putter seg liksom i gang... Du har ikke tang-amperemeter for hånden? Bare koble den over glødeplugg-ledningen å mål strøm-trekket.. Skal vel være ca 80 ampere på din bil. Har den mye mindre en det er en eller flere av glødepluggene defekte.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy_mcnabb Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 HeiHar merket i det siste at bilen ikke er like lettstarta som den var for et års tid siden. Har lada batteriet skikkelig opp og alt, men hjelper fint lite. Mistenker selv at batteriet begynner å bli dårlig. Jeg har et voltmeter, men er usikker på hva jeg skal måle og hvor mye de målingene bør vise. Kom gjerne med tips :) Noe annet som kan være årsaken bortsett fra batteriet? Mvh Mål med volt meteret ditt, da skal du ha ca 12v, + - 0,5v. Start motoren og se hva du får da... skal ha ca 14v. + - 0,5v. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Mål med volt meteret ditt, da skal du ha ca 12v, + - 0,5v.Start motoren og se hva du får da... skal ha ca 14v. + - 0,5v. Skal prøve dette, takk for tipset :) Hva er et tang-ampermeter btw? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg