e321 Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 Er de veldig nøye med det? Hvor mye tillates? Tenker mest på små hull inn i bagasjerommet f.eks.. kanaler ogsånt ser jeg for meg at bør være bra :) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 Det er vel sånn at bærende konstruksjon skal være fri for gjennomgående rust og karosseriet eller ikke skal være så rusta at det kan være skarpe kanter som kan skade den stakkars dumme sjel som måtte finne på å stå i veien for deg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 ok.. men da kan det jo diskuteres hva som er "bærende konstruksjon"... Ett gulv f.eks vil det være bærende ? Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 Jepp, om det er bærende kan diskuteres, men det blir slått ned på. Jeg har hatt flere biler som ikke har gått igjennom pga rust i gulv. Altså hull, ikke overflaterust. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 kan vær overflaterust da.. men ikke no særlig kjeks.. bare i karosseri.. men ikke så det henger noe løst som ikke sitter fast. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest //TCCW Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 Det skal ikke være såpass gjennomrust at bærende konstruksjon svekkes såpass at det er farlig. Hull i gulv kan aksepteres sålenge hullet ikke f.eks er rett under setefestet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ReVolvolution Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 Hm, er den skeptisk til sparkel da kanskje? :D :D Har dessverre måtte sparkle en av kanalene på bilen min, men det er jo ikke synlig etter jeg lakket over og tektylerte.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 Hadde en Volvo 240 med stooort hull i kanalen en gang, og da bare fylte jeg litt byggskum inni for å ha en bakgrunn å sparkle på. Litt svart lakk og han på godkjenninga sa ingen ting. Detta er en ordentlig jallaløsning da. Må ikke gjøre det på en nyere bil. Dette var en 84mod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 Min må ha nye skjermkanter, må rustsveises ett par hull i gulvet, hele kanalen på venstre side må sveises fast, i tillegg til 5 hull i de bakre hjulbuene. Ett er veldig stort. Min feilet EU sommer 2005, men ingen feil på rust. Det ble imidlertid på NAF driftstest anmerket rust på bremserørene, som at dette burde skiftes. I tillegg ble det også anmerket rust utvendig og i hjulbuene. Som det står om "Anmerkning (A)": "Trenger ikke omgående utbedring, men må holdes under oppsyn". Driftstesten ble tatt samme dato. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg