Gå til innhold

VW Lupo -99 4 sale

Ranger emnet


xxs Lupo

Anbefalte innlegg

Lupoboy: Ju man lär ju märka skillnaden i motorvolym på bensinräkningen om inte annat, 454:an vill ju ha 2 liter lätt om man kör lugnt.:D Impalan går betydligt billigare...

 

Välkommen hem från tyskland också:) Hittade du något kul till bilen, några fälgar eller nåt kanske:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danna: Jag har inga bilder på den tyvärr, det är inte så mycket att se:D Inte den finaste bilen om man säger så... Det enda som är gjort med den är att jag har sänkt den med Jamex dämpare och fjädrar typ 60-80mm sen har jag bytt fälgar till ett par gamle ATS classic, 7x13" fram med et24 & 8x13" bak med et1, sitter 175/50-13" däck på... Rullomkretsen blev väl typ 12% mindre eller nåt med de fälgarna, fälgarna är 6cm lägre än mina 195/50-15" som satt på först:) Fick ta bort frontspoilern på den direkt för den låg cirka 1cm från marken...:cool:

 

Så här ser fälgarna ut när jag hade dom på Lupon förra året, men den blev för låg...

post-2766-13804851682393_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, kult :D blir nok tysker-look på golfen min etterhvert oxo.. Schmidt TH line 3 (?) felger, små fangere med chromelister

chrome lister rundt vinduene. Lakke den svart eller i sølv. Justerbart senkesett, må få tak i interiør.

Enten fra Rallye eller el-justerbare recaro kanskje.

turbo ++...prosjekt for et par år tenker jeg.. hehe :rolleyes:

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inom den svenska gti-klubben så är det några medlemmar som startat en liten utbrytargrupp, FMOTS heter den:D

 

FMOTS står för "Föreningen Mot Ombyggnad Till -90 Stötfångare", och dom är helt emot de nya stötfångarna OM inte bilen är så "ny" så att det sitter på från början, då är det ju inte mycket att göra åt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Danna

en kamerat av meg som klarte å gjøre meg hekta på den stilen.

det er så mange golfer med 90-fangere og sånn nå, så hvorfor ikke prøve å skille seg LITT ut iallefall :D

 

Skal jeg føle meg truffet.....??? ;)

 

Bare viste deg hvor pene de egentlig er med små fangere, små felger og litt chrome... :)

 

Less is more.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 10 months later...

Bilen är fortfarande till salu ;)

 

Nu är den ju mycket billigare också, det sitter inga blanka fälgar på längre utan lätta nya 6x14" plåtfälgar med Yokohama A032R (R-däck), stereon har också minskats ner till endast en ny Sony mp3 spelare och ett DLS framsystem.

 

Därför kostar den nu 69000:- svenska kronor, men kan bli billigare vid snabb affär.

 

För bilder och info se hemsidan: http://home.swipnet.se/chip_extrem/peter/sida.html

 

Bilen finns i Göteborg, ungefär 20mil från Halden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår