Gå til innhold

trenger litt hjelp.

Ranger emnet


Dirty

Anbefalte innlegg

var ute å kjørte en tur i sta. så plutselig kom det en ulyd fra motoren, jeg stoppa og hørte etter.. hørtes ut som en liten "skjære" lyd fra toppen. så tok jeg av luftfilteret der var det olje(noe som er normalt?) men den var tjukk å grå.. noen forslag?

 

mvh tommy

2000 VW Golf IV GTi

x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518

x-golf4

x-golf2

x-nissan kingcab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

var ute å kjørte en tur i sta. så plutselig kom det en ulyd fra motoren, jeg stoppa og hørte etter.. hørtes ut som en liten "skjære" lyd fra toppen. så tok jeg av luftfilteret der var det olje(noe som er normalt?) men den var tjukk å grå.. noen forslag?

 

mvh tommy

 

Skulle nesten tro teflon tettningene i g-laderen tok kvelden, eller veggene som røk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk over og kikka litt på motoren min i dag.. åpnet slanger fra ic. der var det litt olje men ikke så mye, men da av fargen grå, virka ikke som det var aluminium eller noe i den. samme var det i g-laderen der luftfilteret går inn.. jeg fant også en liten metalldings i samco slangen fra ic og til innsuget.. noen som vet hva den er til?

her er noen bilder.. noen som kan gi et godt svar på hva som må gjøres?

en ting til. på toppen av innsuget der røra fra ic kommer inn ser det ut som det er sitti en jording ledning av noe slag... noen som vet hva den er til ? den har nemmelig ryki hos meg.

 

mvh tommy.

 

 

IMG_0004-1.jpg

g-laderen der hvor luftfilteret skal innpå.

 

 

IMG_0005-1.jpg

Fargen på det som er inni røra.

 

IMG_0006-1.jpg

metalldings som lå inni samco 90graderen ved innsuget. hva er den til?

 

IMG_0007-1.jpg

inni ic røra.

 

IMG_0008-1.jpg

inni insuget.

 

håper på bra svar:)

 

mvh tommy

2000 VW Golf IV GTi

x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518

x-golf4

x-golf2

x-nissan kingcab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke så peiling på dette... men jeg var ute med g-laderen og rengjorde alle knirker og kroker på den, tok også av den "lille" reima som sitter på laderhjulet og på selve g-laderen, skal den stå på noe merker? at jeg kansje har satt den feil på igjen... kan det være en årsak?

 

mvh tommy

2000 VW Golf IV GTi

x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518

x-golf4

x-golf2

x-nissan kingcab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bankingen kom etter du tok av den lille reimen har du problemet der. Banker det da trenger med ca 85% sannsynlighet ny lader. Står den en tann feil, banker det og du ødelegger scrollen.

 

Denne skal times opp på samme måte som en registerreim skal det. Det er merke/hakk i reimhjulet på den lille akselen, det skal peke mot støpeskjøten på toppen av laderen. Kilen i akselen der selve reimhjulet sitter skal også peke mot støpeskjøten, likt med det lille.

 

Metalldingsen skal forresten sitte inne i intercooler røret akkurat der slangen går inn. Den sitter der for at det ikke skal være så lett å klemme sammen røret ved å skru slangeklemmen hardt på

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. har vært ute å sjekka nå... og merkene etter din beskrivelse skal stemme... begge to peker oppover mot støpeskjøten. (bilde)

for jeg tok jo bare av reima ikke noe annet.. hvis det ikke er noe merke på reima da???

 

IMG_0001-1.jpg

2000 VW Golf IV GTi

x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518

x-golf4

x-golf2

x-nissan kingcab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår