eirik med volvo Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 har en fantastisk tvilsom knirkelyd/støy i clutchen ved igangtagning og belastning, som ifølge lokale volvosjappa kommer av at svinghjulet har gått tom for fett. hadde ute girkassa i helga for clutchbytte , og så at det var masse gørr rundt i sprengkåpa. er ikke fjører i lammellen men i svinghjulet, og det er noe fettaktig inni der for at clutchen skal ta lett og smidig. tenkte å bytte svinghjul, men det kosta 8000 på volvo.... jeg tenker at det må jo være mulig å bare bytte noen pakninger på svinghjulet og fylle på nytt fett? har noen erfaring her? ev.t noen som har et svinghjul å selge? gutta på volvo mente det går greit å kjøre med, men jeg vet ikke helt. synes det bråker vel mye, og skal på en lengre tur om noen uker, og stoler ikke på at det skal gå bra. ting må vel også gå varmt når det ikke får smøring? hjelp mottas med stor takk! Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimRune Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 dette svinghjulet er ikke mulig å åpne for å "fylle" det opp på nytt. dobbelmassesvinghjulet skal gi en mykere igangsetting og jevnere tomgang. er helt ufarlig hvis det er defekt, bortsett fra at du kanskje hører slaglyder og andre små kjørbarhetsproblemer. Siter volvo (950?) prosjektet... http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=144769 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 ok! takk for svar! er jo litt kjip lyd å ha i bilen, er det "lett" å få tak i sånt brukt? er mye annet jeg skal bruke 8000 på når det gjelder bil.... Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 8000 for ett svinghjul? Litt av noen priser må jeg si, let på fbt.se eller turboperformanceclub.com etc. så finner du sikkert et svinghjul til under halvparten av prisen volvo skal ha! Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg