Tommeliten Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Har ikke råd til å kjøpe nytt stereoutstyr akkurat nå. Siden forsterkerne jeg hadde i mondeoen tidligere ble stjålet har jeg ikke så mye igjen. Jeg har fortsatt subbene. 2X Infinity reference 1030w (er ganske sikker på at det var det de het) Over 250W RMS(?) - 4ohm Jeg var så heldig å få en forsterker av en kamerat siden han ikke skulle ha bil lenger og jeg hjalp han å lage kasse og legge opp kabler og litt. Forsterkeren er en RF punch 301M. 300W RMS i 2ohm Vil dette fungere noelunde sammen? Jeg trenger litt mer trøkk en det som kommer fra orginalanlegget i tahoen. Er vel heller tvilsomt at det er phono bak på den orginale spilleren. Så kommer til å bruke en slik overgang fra en av høyttalerne bak. Hvor kan jeg få tak i det i oslo. Vil helst ha det i hus imorgen sjø. ToMMeN Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Specs'a på den forsterkeren er; 150 W X 1 @ 4 Ohms RMS 300 W X 1 @ 2 Ohms RMS Du kan jo se om det blir best lyd med en eller 2 sub'er.. Bruker du 2 så bør du nok paralell koble de: Biltema har høy-til-lavnivå adapter: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=540&iItemId=78690 Håper det funker! :) mvh Espen Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Juli 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 Det jeg lurte på var om forsterkeren ville drive disse elementene bra greit. Den er jo ikke så stor med tanke på watt. Enten må jeg bare bruke det ene elementet og få 150 w eller så må jeg gjøre som du sa. Håper det funker å bruke høyttalerkabel inn på den biltemadingsen da. Trodde det var til slik annen signalutgang til phono. Men får prøve. Var innom strømmen bilradio idag. Men der var det desverre ikke mang kloke ord å få. "Ehh, jaa, nei." Sånn hørtes han fyren ut :O Prøver å se hvordan det går.. Men hvilke bilstereobutikker i oslo er bra? Var veldig god service hos bilradiospesialisten i Bergen. Men er ikke en slik butikk i oslo... Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Juli 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 Jeg ville prøvd med ett element.. tror du vil få mer bass utav det :) Men som sagt så er det bare å prøve så får du bedømme selv.. noe lyd blir det garantert om du kobler rett ;) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 Har koblet begge elementene på forsterkeren nå. Paralellkoblet (2ohm). Får ikke stilt gain akkurat nå. Må kjøpe meg et lite skrujern. Knappen er vekk. Det ble ihvertfall mer trøkk enn orginalt. Vekket naboene klarte jeg visst også. For å være ærlig, så var ikke lyden den fineste nå. menmen. Får se om jeg kan justere litt bedre etterhvert... Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 jeg tror du får mest trykk med 2 elementer, men. du får større membranareal, og dobbel effekt. MEN, lavere impedanse presser forsterkeren hardere, noe som Kan gi noe lavere lydkvalitet. tror 300W skal holde en stund, men du får nok ikke utnyttet elementene helt tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Juli 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Det er jo greit med bass egentlig. Men som sagt, så er ikke kvaliteten helt på topp. Har ikke fått justert og prøvd meg frem i helgen. Kanskje det blir bedre når eg får sett på innstillingene. Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg