morten pettesen Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Ja jeg arbeider der i dag. Bare å komme innom. Bare hyggelig det :) Drar vel klokka 08.00 på lørdag :o Prix borte ved Råholt eller er jeg på trynet? Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oledeg Skrevet November 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Prix borte ved Råholt eller er jeg på trynet? Trur du bommer litt Prix i Eidsvoll sentrum, eller sånn ca. Siter Teamsjef For Team Din-Bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oledeg Skrevet November 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Ok folkens, Mange mener at jeg ikke er syk nok. For å toppe heile driten, har jeg nå bestemt meg for: Alt av bilstereo inni bilen selges i helgen, varene blir utlevert på slutten av messen søndag... :) Sykt nok ? Siter Teamsjef For Team Din-Bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oledeg Skrevet November 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 En bitte liten smak :) Noen deler er under trekking :) Mye jobb igjenn :( off slitsomt. hehe. I morgen skal anlegget trolig vis testes, alt kommer ann på om jeg rekker å bli klar nok til det da. skal jo på Jobb i morgen. Siter Teamsjef For Team Din-Bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lompe Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 selge alt ja.. nå er det på tide med noe nytt? 08:00 er vel litt tidlig for meg å dra.. Når er det det er spillinga starter? Siter Sierra Prosjekt Chevrolet K5 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oledeg Skrevet November 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 selge alt ja.. nå er det på tide med noe nytt?08:00 er vel litt tidlig for meg å dra.. Når er det det er spillinga starter? Klokka 12.00 er kval rundene :) Ja sikler på noe nytt nå. Siter Teamsjef For Team Din-Bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Klokka 12.00 er kval rundene :) Ja sikler på noe nytt nå. RE Audio?:D Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oledeg Skrevet November 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 RE Audio?:D Re, Us Amps, sinfoni, Evus og morel Siter Teamsjef For Team Din-Bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StrexX Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 faen heftige greier dette ass...! :respect prøve å komme meg til messa så jeg får hørt resultatet av detta "lille" bygget ditt... =P mye kan du få igjen for detta anlegget egentlig?? er vel ikke så voldsomt? Siter 1988 - Bmw 325ix touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommelom Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Det jeg mente var at strømmen går alltid den korteste veien. Så selv om du har 100 kabler vil strømmen uansett bevege seg i den korteste kabelen. Derfor er det ikke noe vits med fler enn 1 kabel. Men f.eks hvis man skal ha 2 forsterkere kan man legge opp 2 kabler. Men å legge opp f.eks 4 kabler til en forsterker vil ikke gi mer strøm. Dessuten får du ikke 3-4 50mm2 inn på terminalen på forsterkeren. Hjelper ikke å ha 1000mm2 kabler hvis man bruker 20mm2 kabelsko vet du... ;) Det du kan tjene på er å oppgradere dynamoen din og alle jordinger. Og kablene fra dynamoen. Og flere batterier. Men uansett, du imponerer! Siter 1990 Ford Sierra 2.0 DOHC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Det jeg mente var at strømmen går alltid den korteste veien. Så selv om du har 100 kabler vil strømmen uansett bevege seg i den korteste kabelen. Derfor er det ikke noe vits med fler enn 1 kabel. Men f.eks hvis man skal ha 2 forsterkere kan man legge opp 2 kabler. Men å legge opp f.eks 4 kabler til en forsterker vil ikke gi mer strøm. Dessuten får du ikke 3-4 50mm2 inn på terminalen på forsterkeren. Hjelper ikke å ha 1000mm2 kabler hvis man bruker 20mm2 kabelsko vet du... ;) Det du kan tjene på er å oppgradere dynamoen din og alle jordinger. Og kablene fra dynamoen. Og flere batterier. Men uansett, du imponerer! Nuvel... sannhet med modifikasjoner. Om den ene kabelen er litt kortere en den andre VIL det gå strøm i begge, men MER i den korteste fordi den har minst motstand. Og 20 kvadrat kabelsko blir en meeeget liten flaskehals, uansett. Tenk bare på sikringen din... den er ikke stor den heller. Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommelom Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Nuvel... sannhet med modifikasjoner. Om den ene kabelen er litt kortere en den andre VIL det gå strøm i begge, men MER i den korteste fordi den har minst motstand.. Selvfølgelig vil det gå litt strøm i de andre ledningene og, men si om han hadde lagt 3 25mm2(til dette anlegget) hadde den korteste av de tre blitt VELDIG overbelastet. Men poenget her er vel egentlig at om han skulle lagt opp flere strømkabler hadde det bare vært penger ut av vinduet. Trenger bare 1. Siter 1990 Ford Sierra 2.0 DOHC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
re-load Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Selvfølgelig vil det gå litt strøm i de andre ledningene og, men si om han hadde lagt 3 25mm2(til dette anlegget) hadde den korteste av de tre blitt VELDIG overbelastet. Men poenget her er vel egentlig at om han skulle lagt opp flere strømkabler hadde det bare vært penger ut av vinduet. Trenger bare 1. hehe....så du mener at det klarer seg med en kabel ??????? jaja...da kan jeg pelle UT 7 stk 50mm2 pluss og 7 stk 50mm2 minus kabeler jeg da.................skal like å se det går ca 2000 amper i den ene stakkarslige kabelen................................................................:wonder: jeg trur jammen kabelene mine skal få ligge gitt...........................;) flere strømkabler er ikke å kaste penger ut av vinduet, det er bare en sikkerhet for å få nok strøm bak i bilen til ampen(e)... :tannløs: Siter Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08 00-155.7db superstreet nw 01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+ 06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Selvfølgelig vil det gå litt strøm i de andre ledningene og, men si om han hadde lagt 3 25mm2(til dette anlegget) hadde den korteste av de tre blitt VELDIG overbelastet. Men poenget her er vel egentlig at om han skulle lagt opp flere strømkabler hadde det bare vært penger ut av vinduet. Trenger bare 1. i dB-drag brukes det langt større og flere kabler, dette har lite å gjøre med strømmen i seg selv, fordi flere kabler kan være dimensjonert for å takle ett visst antall ampere, MEN problemet blir hvor stort spenningsfall kan man akseptere, og i dB-drag har volt alt å si... Jo flere kabler du da har jo mindre belastning pr kabel jo mindre spenningsfall jo høyere spiller du :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 tror du har missforstått "letteste vei" Tommelom. tenk deg at det går to bil veier fra A til B, vei A er motorvei mens vei B er en vanlig riks vei med litt mer svinger og litt lenger å kjøre.. skal du "letteste"(enkleste) vei velger du motorveien selvfølgelig. Men er det så mye trafikk på motorveien at det står nesten stille vil den andre veien være enklere dessuten vil en meter forskjell (hva jeg antar er max man kan klare å bomme på lik lengde i bilen) ikke ha noe å si for strømmen som faktisk raser 8ganger rundt jorda på 1 sekund og en meter sånne kabler vi snakker om her har utrolig lav indre motstand at det ubetydlig har du en krets med forskjellige motstander parralell koblet ville jo ikke den største motstanden få noe strøm i følge deg? Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg