Gå til innhold

Kjøre fra politi?

Ranger emnet


Ezo

Anbefalte innlegg

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har ikke noen kilder, men er blitt sagt. iværtfall så har jeg en kompis som kjørte fra politiet i 160km/t sikkert fordi de mente at jakten ikke var forsvarlig... er værtfall en regel som sier over en vis fartsgrense må de avbryte jakten, det er 100% sikkert. men borti usa og forøvrig andre land har de lov til og fortsette jakten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull. Har ikke noe med hastighet å gjøre. Men hvis du kjører så du setter andres menneske liv i fare for å komme unna skal de ikke følge etter deg.

Quoter meg selv jeg siden du tydelig vis ikke leser hva som er blit postet tidligere i tråden. Politiet har ingen begrensninger på hvor fort de kan følge deg. Men de er pålagt å avbryte hvis det er fare for liv og helse til ditt, dems eller andre under jakten.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quoter meg selv jeg siden du tydelig vis ikke leser hva som er blit postet tidligere i tråden. Politiet har ingen begrensninger på hvor fort de kan følge deg. Men de er pålagt å avbryte hvis det er fare for liv og helse til ditt, dems eller andre under jakten.

Da gjorde de en grov feil siden politibilen kjørte forbi en bil, men det kom en i motgående retting i det han kjørteforbi bilen foran i stor hastighet ;)

Vet ikke hvor forsvarlig 3 i bredden på den veien er siden jeg ikke har vært der selv.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quoter meg selv jeg siden du tydelig vis ikke leser hva som er blit postet tidligere i tråden. Politiet har ingen begrensninger på hvor fort de kan følge deg. Men de er pålagt å avbryte hvis det er fare for liv og helse til ditt, dems eller andre under jakten.

 

Syntes det er litt feil fra politiets side... budskapet de sender er da; "Kjør farlig, og vi lar deg gå"

 

Mr2Nyter'n: Greit nok at dette er en "ond" tråd, men det er rent diskusjon, ingen oppfordring til at folk skal stikke av fra politiet...

Selv om jeg lurer, har jeg INGEN planer uansett å stikke fra politi. Risikerer ikke bilen, fengsel, pengegjeld og ikke minst livet for å unngå noen tusen kroner i bot.

Som sagt, dette er en diskusjon, er du idiot nok til å kjøre fra politiet, tviler jeg på at denne tråden bidro til at du kjørte fra politi...

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jo. Kan jo tolkes slik. Men hvis du ligger i 200+ på natten på motorveien så følger de etter deg. Hvis du ligger i 200+ i rush trafikken med 1000 andre traffikanter skal de ikke følge etter. Har lite med "kjør farlig vi lar deg gå" å gjøre men heller "han setter uskyldige liv i fare så det er ikke forsvarlig å følge etter men vi kaller opp noen lenger frem som kansje klarer å stoppe han forsvarlig" (les: spikermatter/veisperring/etc etc)

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, så du sørger for å sperre av de veiene du kjører på?

 

Regner med du klarer å se såpass langt frem på motorveiene at det ikke er noen der. Så skal det også sies at jeg er den som faktisk kjører nærmest fartsgrensen av de jeg kjenner (med nærmt mener jeg max 10-20km/t over), så jeg selv er ikke en av råkjørerne. Så jeg har ikke noe behov for å sperre veiene, eller noe behov for å frykte at lappen ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du kjører tydelig rakett bil hvis du kjører så fort at du ikke klarer å se at 2 filer på en motorvei foran deg er tom for biler den neste km. Ellers burde du begyne med briller. Har hatt både 250 med bil og over 280 med sykkel og det er ingen problem å bremse ned til fartsgrensen på en motorvei FØR du tar igjen biler på veien. Men klart hvis du kjører rundt i 350+ kan jeg skjønne at du har problemer.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjørt veldig fort, har aldri hatt bil til sånt. Heldigvis.. Men da sier vi det.. Du klarer fint å bremse for bil/unngå bil i 250km/t. Noen kjører uten baklys, noen får stopp langs veien og setter ikke på varselblinkere, noen rånere har sotede baklykter så varselblink osv ikke synes uansett... Sånn kunne jeg fortsatt... Tror du er opplyst nok til at du fatter pointet mitt uansett.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.. You said it.

 

Ofte jeg kjører og må svinge unna diverse ulumskheter på veien som bjelker, sykkelhjul, søppelposer, harepuser, reinsdyr, elg, rådyr, rev, katter, bikkjer etc... Sånt har man ikke styrings på i de hastighetene det snakkes om her. Da hjelper det ikke om man ikke ser noen bil foran seg for øyeblikket. Du bruker lang tid på å bremse ned 250km/t i sladd, i rundkast etc og på den tida kan det fint ha rukket å komme bil(er) imot. Og en ting... INGEN skal komme og si at man først og fremst tenker på andre trafikanters trygghet når man velger å kjøre i disse hastighetene! Da hadde man ALDRI gjort det på offentlig vei. Nå kan dere bare fortsette å diskutere, er ingen engel selv, men er langt ifra så ille som mange fremstår som her.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår