Gå til innhold

mangle IKKE 50 øre

Ranger emnet

caterpillar

Anbefalte innlegg

Altså, det er jo teit når det bare er 50 øre, men det er vel en prinsippsak, er det ikke? altså.. om 50 øre går, går en krone, to kroner etc...

Men når vi snakker om at ikke 50 øre teller, da kan vi jo tenke oss at om alle (hele landet, 4,5mill) slapp og betale de 50 ørene, da ville norge tapt 2,25 mill på et år og på 1000 år 2250 mill. Vet det ikke går ann og tenke slik men hvis man gjør så kan man få ganske mange syke tall. Måtte bare dele en av mine gjærrige tanker og meninger.:thumb :hello:

1984 Audi Coupe quattro.

1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke første gangen jeg har hørt om noe slikt, leste (tror det var på mopedportalen) at det var en so hadde bomma på knappen på tastaturet skulle skrive ett 6 tall på sutten men det blei ett 3 tall i stedet for.. han måtte også gå i banken og betale ei regning på heile 3 kroner..

(på høyre siden av tastaturet ligger 3 tallet rett under 6 tallet)

hipp hura for norrge dere :thumb

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy F..... Vet ikke om jeg hadde holdt hode kaldt om jeg hadde stått i skranken å fått den beskjeden. Enda godt det ordnet seg for han fyren men tror hun/han bak skranken ville hørt ett par ord dem ikke ville glemt hvis det var meg som sto der. For usle 50 øre:hammer Er man så gnien burde personen bak skranken rett og slett gå og legge seg i graven. Jævla paragraf rytter. Var jo ikke engang hans/hennes penger det var snakk om men staten sine.

Hehe, en bitteliten, men viktig detalj;

De fleste avgiftene som har med kjøretøy i Norge å gjøre, er det Tollvesenet som styrer med. Biltilsynet er IKKE det samma som Tollvesenet, og har ingenting med disse avgiftene å gjøre, eneste dem gjør er å dele utgiroer, opplyse om summer (forhåpentligvis rett, ikke feil slik som i dette tilfellet), og godkjenne kvitteringer og registrere at betalingen er utført. :)

Greit nok fyren i skranken var feilinformert/ikke informert, men om det nå hadde vært slik at det hadde manglet 50 øre, hva forventer folk at han da skal gjøre med det..? Han som sitter der jobber i Statens Vegvesen (ikke Tollvesenet), og har ingen myndighet til å begynne å lage egne summer for årsavgift, SELV om det er snakk om 50 øre. Det som ville skjedd, var at det ville stått Skyldig Avgift 50 øre i systemet, noe som kunne laget surr senere, ved f.eks oblatutsending.

Og gnienhet har ingenting med saken å gjøre, han jobber ikke en gang hos de som får inn pengene. :)

Sett at alle hadde betalt inn 2863 kroner i årsavgift, og så laget rabalder siden de måtte etterbetale 2 kroner. Kjedelig, men en avgift er en avgift, og vil man klage, så gjør det for all del til rett person (det hadde blitt mye penger totalt sett også). :)

Det må da gå an og vise litt skjønn??

Igjen, Biltilsynet registrerer at betalingen er utført, de kan ikke begynne å justere hvilken sum hver enkelt skal betale. Da får heller vedkommende kontakte Tollvesenet og få det bekreftet at de mener det er greit at han betaler for lite. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg engang i urtiden skulle betale for mopedlappen fikk vi utlevert en giro på skolen av Lensmannen på 150.- tror jeg det var, men denne giroen var utdatert og alle fikk en måned senere en ny giro på 10.- + gebyr:rolleyes:

Fikk avregningen på strømmen her om dagen, hadde brukt 11.- for mye dette halvåret, fikk dermed en giro på 11.-:rolleyes:

(Har fotobevis for tvilere;))

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider