RS2 Skrevet Juni 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2002 Ble stoppet av biltilsynet NÅ. ÅÅÅÅÅÅÅÅ en Audi vare (bankraner bil) den skal vi TA. Først du har ikke grill det må du ga butte kanter kan jo bli sittende igjen en unge. Du har for store hjul Orginal i vognkortet 245/40-17 Kjører på 245/35-18 De ligger enn mangel inne på bilen din. Du har kjørt uten skilt og lykt. Men du slipper unna med en muntlig nå, for denne gang. Rart han ikke klaga på en 1/2 meter med 4" ende rør eller filteret. Ikke spurte han om den var trimma heller. Faan å jeg hater dette landet noen ganger. Skal faan ikke gå utover meg at den kødden kjører rundt i en Hundai med bilist 2000 over hele bilen Siter One life. Live it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2 Skrevet Juni 17, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2002 glemte en ting loadindeks min skal være på 89 og hjulene er på 88 dette måtte jeg gjøre noe med Siter One life. Live it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Juni 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2002 Må du dra og vise den ? (med originalhjul går jeg ut fra ;) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet Juni 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2002 Originally posted by RS2 glemte en ting loadindeks min skal være på 89 og hjulene er på 88 dette måtte jeg gjøre noe med Henger ikke helt med på den. Hva mener du med loadindeks??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2 Skrevet Juni 17, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2002 Loppa: Nei det dritter jeg i fikk det jo bare muntlig. Men bilen må visses grunnet lykt og skilt volvofasII: Det er hva bilen er godkjent med av vekt per.dekk Også må jo dekka tåle dette. Det går på antall kg Siter One life. Live it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet Juni 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2002 potit norge? Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet Juni 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2002 Originally posted by RS2 volvofasII: Det er hva bilen er godkjent med av vekt per.dekk Også må jo dekka tåle dette. Det går på antall kg Da f.eks en bil som har 1400kg skal ha hva?? Og en som har 1000kg da skal den ha??? Håper du vet dette for dette var nytt. hmmm Gjeller det alle dekk eller?? F.eks ZR betegnelsen, den sier jo fart, men hvor står da den lode greia???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Juni 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2002 Originally posted by volvofasII Da f.eks en bil som har 1400kg skal ha hva?? Og en som har 1000kg da skal den ha??? Håper du vet dette for dette var nytt. hmmm Gjeller det alle dekk eller?? F.eks ZR betegnelsen, den sier jo fart, men hvor står da den lode greia???? I vognkortet ditt finner du et (eller 2) felt hvor det er oppgitt loadindex. Dette er en betegnelse/måleenhet for hvor mye hvert enkelt hjul skal tåle av vekt. Det står også merket på dekksiden på dekkene og skal stemme overens med vognkortet. Altså: det som står i vognkortet er min. loadindex, er du likt eller over er det greit... er du under så blir det bråk :( Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Juni 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2002 Originally posted by RS2 Orginal i vognkortet 245/40-17 Kjører på 245/35-18 Er dette ulovlig? Ifølge mine beregninger avviker rulleomkretsen din fra original dekkdim. med 0,1 %, altså langt innenfor rammen på +/- 5%. Mvh Marius Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheFANATIC Skrevet Juni 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2002 du må ha alt i vognkortet likevel Siter 1989 Corrado G60 1988 Golf 2 VR6 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet Juni 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2002 Originally posted by TheFANATIC du må ha alt i vognkortet likevel Dekkdimensjonen altså? Så om jeg kjører på 215/40/16 og originalt er 195/45/16 er det ulovlig såfremt det ikke står spesifisert i vognkortet? Mvh Marius Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet Juni 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2002 Originally posted by TheFANATIC du må ha alt i vognkortet likevel Hva mener du med det. Skal jeg få skrevet inn i vognkortet at jeg ikke har original dim. på dekka. Og da mener du at når det blir vinter skal jeg skaffe meg et nytt vognkort da.. o.s.v hææææ Hjem og sove masse nå.... Snart...:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet Juni 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2002 Originally posted by Loppa I vognkortet ditt finner du et (eller 2) felt hvor det er oppgitt loadindex. Dette er en betegnelse/måleenhet for hvor mye hvert enkelt hjul skal tåle av vekt. Det står også merket på dekksiden på dekkene og skal stemme overens med vognkortet. Altså: det som står i vognkortet er min. loadindex, er du likt eller over er det greit... er du under så blir det bråk :( Da står det hvor på dekket. Har ikke tenkt om dette før gitt....????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet Juni 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2002 Originally posted by Ibizaturbo Er dette ulovlig? Ifølge mine beregninger avviker rulleomkretsen din fra original dekkdim. med 0,1 %, altså langt innenfor rammen på +/- 5%. Mvh Marius Det er lovlig, men det kan hende at de ikke klarer tyngden på bilen. Så da må han i teorien ha andre dekk. Bedre med andre ord. Ikke noe med dimmen og gjøre. Tror jeg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofasII Skrevet Juni 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2002 Originally posted by Ibizaturbo Dekkdimensjonen altså? Så om jeg kjører på 215/40/16 og originalt er 195/45/16 er det ulovlig såfremt det ikke står spesifisert i vognkortet? Mvh Marius Det må noen bevise for meg før jeg tror det gjør noe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg