Gå til innhold

PPC- tuning fra BSR

Ranger emnet


kkgravdal

Anbefalte innlegg

Bestilte PPC- tuning til min V70 2,4 turbo forrige uke. Reiste i dag for å hente dette hos Speedparts på Kjeller. Fikk koblet dette til bilen mens jeg var der i dag. Prøvekjørte bilen på E6, og kunne ikke akkurat konstatere at jeg merket noen forskjell. Trodde liksom 46hk og over 100Nm (iflg BSR) skulle merkes, men neida!! Returnerte rett til Speedparts, og han kunne ikke forstå dette. Fikk beskjed om å kjøre bilen inn i lokalene igjen, og da fjusket bilen, samt at den stoppet i det jeg skulle kjøre inn. Vi kjørte den da tilbake til det originale programmet. Så tok han hos Speedparts kontakt med BSR i Sverige pr mail. De skulle oversende meg nytt program, som jeg kan laste ned i løpet av to- tre dager. Håper det da kan bli så det merkes forskjell... Prøvde frem og tilbake etterpå, med å tune/kjøre den originalt, men uten at det kunne merkes.

 

Han hos Speedparts sa at alle de som har kjøpt PPC- tuning, går derfra med et stor glis rundt munnen når de har fått dette installert... Kan dessverre ikke si at mitt glis var så veldig stort.... Mulig det var det, men da hang evt gliset opp/ned...

 

Noen erfaringer på dette? Enig at det burde merkes at man har fått litt flere hk???

K.K. Gravdal

V70 2,4 turbo

V50 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hm, man burde da merke litt forskjell ellers er det jo bortkasta kronars.

Men si ifra da når du har fått nytt program om dette er noe å satse på, har tenkt litt på ppc selv så det hadde vært intresant å høre om det blir mer power i børsa.

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått noen oppdatering i dag... Prøvd frem og tilbake i dag også, og det virker som at turbotrykket slipper ut under gasspådraget... Hører det "fiser" fra motorrommet når man gir jevn gass. Slik er det ikke når jeg kjører programmet på originalt. Er det bilen det er noe galt med, eller tuningprogrammet som må justeres???

K.K. Gravdal

V70 2,4 turbo

V50 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. hørtes merkelig ut, skulle tro det var tuning pragrammet ettersom det blir borte når du kjører orginalt.

Hadde det vært bilen burde lyden vært der når den går orginalt.

Så at du har en tråd her på forumet ang dumpventil, har du satt på det?

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. hørtes merkelig ut, skulle tro det var tuning pragrammet ettersom det blir borte når du kjører orginalt.

Hadde det vært bilen burde lyden vært der når den går orginalt.

Så at du har en tråd her på forumet ang dumpventil, har du satt på det?

 

 

Nei... De på Speedparts sa at den satt påmontert turboen, og at det ikke måtte settes på en ekstra

K.K. Gravdal

V70 2,4 turbo

V50 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke en lekasje på trykksiden da? PPC skrur jo opp trykket vesentlig. Jeg sleit med det frem til jeg forsto hva det var :) Slangen ut fra turbo'n. Vet om fler som har hatt problem med det. Selv på orginale biler. Verdt å sjekke. :)

`00 Volvo V70 R AWD

CE lappen tilbake igjen!! Takker fylkeslegen for å vise vett! :D

Scania 164 580

VolvoForum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke en lekasje på trykksiden da? PPC skrur jo opp trykket vesentlig. Jeg sleit med det frem til jeg forsto hva det var :) Slangen ut fra turbo'n. Vet om fler som har hatt problem med det. Selv på orginale biler. Verdt å sjekke. :)

 

Ehh, joda!!! Slangeklemmen som går inn til IC´n fra turbo, var røket. Så slangen var løs der. Fikk kjøpt ny klemme i kveld, og satt den på! Så nå kan man si at jeg smiler også;););););). Kjempe, kjempe forskjell ble det gitt, hehehehehe

K.K. Gravdal

V70 2,4 turbo

V50 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ehh, joda!!! Slangeklemmen som går inn til IC´n fra turbo, var røket. Så slangen var løs der. Fikk kjøpt ny klemme i kveld, og satt den på! Så nå kan man si at jeg smiler også;););););). Kjempe, kjempe forskjell ble det gitt, hehehehehe

 

 

Hehe.. "Det var det jeg sa".. Neida.. Er et kjent problem det der.. Godt det ordna seg da!! :)

`00 Volvo V70 R AWD

CE lappen tilbake igjen!! Takker fylkeslegen for å vise vett! :D

Scania 164 580

VolvoForum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad det finns slike som deg, så ting ordner seg;).. Er det andre slanger som burde byttes tror du i samme slengen??

 

 

Hehe.. man takker :) Ikke som jeg vet.. Men når jeg fikk lekkasje, byttet jeg alle slangeklemmene.. Skal gå over slangene nå som jeg skal selge den.. De kan sprekke med åra, min er jo snart 10 år gammel.. Jeg må si jeg er meget imponert over hvor godt disse bilene holder.. Klart det er enkelte kjente småting, men alt som har kostet meg penger er service og oljeskift.. Volvo er tingen :)

 

PS: Nå har ikke jeg AC eller klima, så feil rundt det systemet vil ikke jeg uttale meg om :)

`00 Volvo V70 R AWD

CE lappen tilbake igjen!! Takker fylkeslegen for å vise vett! :D

Scania 164 580

VolvoForum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. man takker :) Ikke som jeg vet.. Men når jeg fikk lekkasje, byttet jeg alle slangeklemmene.. Skal gå over slangene nå som jeg skal selge den.. De kan sprekke med åra, min er jo snart 10 år gammel.. Jeg må si jeg er meget imponert over hvor godt disse bilene holder.. Klart det er enkelte kjente småting, men alt som har kostet meg penger er service og oljeskift.. Volvo er tingen :)

 

PS: Nå har ikke jeg AC eller klima, så feil rundt det systemet vil ikke jeg uttale meg om :)

 

Det går tre små slanger fra turbo/wastegate, opp til en "greie" som sitter ved luftfilterboksen.. Er dette noe som kan ha innvirkning om disse ikke er som de skal??

K.K. Gravdal

V70 2,4 turbo

V50 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår