japsebil Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 må man ha turbo eller sånn sinnsykt stor motor for å kunne ha dump ventil?eller går det på "vanlige" biler å?? Siter x-93 mod. Peugeot 405 GTX -97 mod.Mazda 323f 1.8 Neste bil: Peugeot 206 GTi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V Racing Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 Turbo er en fordel ;) (Dumpventilens oppgave er å slippe ut "ladetrykkstoppen" som oppstår når du slipper opp gassen) Eller så har ikke størrelsen på motoren så mye å si, snarere hvor høyt trykk du kjører med. Har en Turbo XS S ventil på Kawa GPZ 750 Turbo`n min. Fungere utmerket. Rå lyd :D Siter 4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bøgge Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 Er det lett å ta av og på dumpventil? eventulet bytte til en gjenbruksventil? Siter bil [x] BMW 318IS M-Tech 1990 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 Originally posted by Bøgge Er det lett å ta av og på dumpventil? eventulet bytte til en gjenbruksventil? Jeg så ett firma som solgte sånn dump du bare kunne skru på for å velge om den skulle slippe trykket ut i atmosfæren eller tilbake til motoren Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V Racing Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 :D Man blir jo litt usikker på om folk bare tuller her... Man velger dump eller resirk ut fra hva slags innsprut/motorstyring man har: Måler innspruten luftmengde (alt fra gammel K-jetronic til systemer med luftmengdemåler) så velger man resirkulering. Har man "speed density" (hovedparameter MAP eller trottle) system kan man dumpe til friluft. Siter 4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Juli 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2003 har man som meg kompressor beholder man resirken som sitter der. så slipper man å høre den forbanne pssssshhhh lyden hele tida man motorbremser... Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Juli 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2003 Originally posted by V Racing Turbo er en fordel ;) (Dumpventilens oppgave er å slippe ut "ladetrykkstoppen" som oppstår når du slipper opp gassen) Eller så har ikke størrelsen på motoren så mye å si, snarere hvor høyt trykk du kjører med. Har en Turbo XS S ventil på Kawa GPZ 750 Turbo`n min. Fungere utmerket. Rå lyd :D feit vogn på avataren din.. Er det din? Har en urq som jeg regner med å få på veien snart. bare litt karrosseri jobb igjen, Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Juli 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2003 Originally posted by Hersker Hans feit vogn på avataren din.. Er det din? Har en urq som jeg regner med å få på veien snart. bare litt karrosseri jobb igjen, den er nok hans ja (måtte bare svare v Racing);) dette er til hjemmesiden hans http://vigenracing.com/ Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
japsebil Skrevet Juli 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2003 hvem firma er det hopless?? Siter x-93 mod. Peugeot 405 GTX -97 mod.Mazda 323f 1.8 Neste bil: Peugeot 206 GTi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.