Reinert A Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 skal basskassa baki stå mot baksete ryggen eller andre vei , mot bremselysa? ser jo forskjellig alle steder... folk kan jo si hva dem har , og se hvem som har hvem vei :D og hvor mange som har hva! :D hehe Mvh Rino Siter Honda Civic 1,4 IS HB Mod :1997 HK : 90 www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 Hvilken vei du bør sette elementene, er ikke så veldig nøye i utgangspunktet. Bass er ikke retningsbestemt. Men om du har et helt lukket rum, slik som i Merchedes, BMW og Audi f.eks. Bør ting planlegges litt mer. For der vil alt trykket ha problemer med å komme inn i kupeen. Da må man lage åpninger. Om man har et slikt lukket rom, er en god løsning å lage en bandpasskasse, med port som peker ut armlenet. Da kommer all lyden direkte inn i kupeen, selv om resten av bagasjen er tett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto von Bismarck Skrevet Juli 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2003 Jeg har en Audi sedan. Har tidligere eid en BMW, også det en sedan. Begge med lukket bagasjerom. Det beste å gjøre, sett fra et HiFi-standpunkt, er å gjøre som Bisarre anbefaler, å la bassen spille gjennom skiposeåpningen. Slik unngår man at bassen "henger" i forhold til øvrige elementer. Jeg har prøvd bassrefleks der element og port er vinklet mot skiposeåpningen, lukket kasse, samt bandpass, med samme resultat. Hvis en ikke har skiposeåpning og ikke akter å sage i bakseteryggen, bygg da bandpass der portene munner ut i hattehyllen. Det kan bli nesten like bra, og en hyggelig bieffekt er at basstrykket vil øke betraktelig i forhold til andre løsninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reinert A Skrevet Juli 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2003 kan noen forklare meg hva skiposeåpningen er? skjønner ingenting jeg.. hehe... Siter Honda Civic 1,4 IS HB Mod :1997 HK : 90 www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Juli 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2003 bare en åpning som skiene kan peke ut av når de ligger i bagasjerommet. denne åpningen finnes som regel under midtarmlenet i baksetet når du legger armlenet ned Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reinert A Skrevet Juli 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2003 jeg har ikke no armlene... mangler det forran og!!! det er kjipt har en Chrylser Stratus ... woho :D Mvh Rino Siter Honda Civic 1,4 IS HB Mod :1997 HK : 90 www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg