Gå til innhold

Koble en 15' hx2 for mest ytelse

Ranger emnet


Camryfellow

Anbefalte innlegg

Har en Rf hx2 med to 2ohms spoler. Denne drives av en Cerwin Vega EXL 1000D. Om jeg paralellkobler subben vil den jo spille i 1ohm, men kan jo da ikke brokoble forsterkeren da den brokoblet ikke kan lastes mindre enn 2 ohm.

 

Hva er løsningen her?

Sånn jeg har sett på koblingsskjemaer kan jeg beholde 2ohms lastning ved å bare koble pluss og minus fra en spole og så brokoble (men da brujker jeg bare en spole?) Eller koble pluss og minus på begge spoler inn på forsterkern for 1ohms lastning på hver spole? Trenger isåfall å lage en terminal til på kassa.

 

Hjelp!

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du koplet sammen + og - på begge spoler som du skriver, blir det 1 ohm(paralell) og forsterkeren vil ikke takle det..

 

Er en regel om at om du må brokople kanalene, vil forsterkeren tro at den får 1 ohm om elementet er 2..

 

du må halvvere ;), så om du seriekopler og får 4 ohm på subben,vil forsterkeren se 2.

 

Det ble jeg ihvertfall fortalt av et par av "gudene" her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så seriekobling av 2x 2ohms spoler blir 4ohm da, så ser forsterkeren 2iohm igjen. Da har jeg koblet riktig da? For jeg har koblet fra pluss og minus på en spole.. el skal jeg ta minus fra en og pluss fra en annen?

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Etter jeg koblet en indash spiller for litt siden har forsterkern hoppet litt ut innimellom. Når jeg går for å sjekke nå så står power lampa og one ohm mode lampa å blinker hurtigt i takt. Hva har skjedd da? Jeg har jo seriekoblet subben og brokoblet den inn på forsterkern.... Tatt ut strømmen og satt inn igjen men det samme skjer allikevel. Noen kloke hoder der ute? Som sagt gjelder en Cerwin Vega Exl 1000D

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en rar måte klarte innlegget ditt hjelpe meg.. funnet ut problemet. Gjelder ikke koblingskjemaet. Langt å forklare men TUSEN TAKK!!

 

Når du først kanskje titter på tråden, vet u om andre kan kjøpe prøveskilter for meg om jeg gir dem legitimasjonen min og vognkort?

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det FUNKER FORTSATT IKKE: BLINKER OG BLINKER! JEG BLIR GÆREN.. Har den slått seg i no sikkerhet eller.. må jeg levere den inn? skjønner ikke, har forsikret meg om at alt er koblet riktig nå jo

 

-Fortvilet:shake

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår