kungen89 Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 Hei! for ei stund tilbake så kjøpte jeg en volvo 945 tic (B230FT), så har jag lyst på litt mere "power" i den, ca 240-260hp. noen som har forslag til va jeg skal gjøre. er egentli ganske fjærn når det gjelds biltrimming....:hello: Siter 1993 Volvo 945 TIC (B230FT) Boller og brus, pupper og mus, men ingenting er som general snus!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 Hei! for ei stund tilbake så kjøpte jeg en volvo 945 tic (B230FT), så har jag lyst på litt mere "power" i den, ca 240-260hp. noen som har forslag til va jeg skal gjøre. er egentli ganske fjærn når det gjelds biltrimming....:hello: Første alternativ: (ikke så veldig dyrt): Chip, større eksos, power filter, skru opp turbo trøkk osv..mellom 200hk å 230hk. Andre alternativ: (koster litt mer):større turbo, større IC, større dyser osv mellom 250hk å 300hk Siste alternativ: (Dyrt): datasprut, 16v topp eller 531, smidde råder å stempler+++++osv 500hk++ MEN!!! for all del ikke glem understell. bilen ligger ikke drit bra på veien med 250hk. den ligger faktisk dårligere. Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kungen89 Skrevet Juli 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 tåler turbo å IC mye trykk da?? må jeg ha ny WG? jeg vet det er et dumt spørsmål men hvor ligger chippen? eller hjernen hvor den skal settes inni?? noen som har bilde av den og hvor den ligger?? Siter 1993 Volvo 945 TIC (B230FT) Boller og brus, pupper og mus, men ingenting er som general snus!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exEleC Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 Tror du må få et firma til og sette i chippen da den skal loddest fast i hjernen(ECU`en) Siter En vakker dag så får jeg nok lappen på bil .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 tåler turbo å IC mye trykk da?? må jeg ha ny WG? jeg vet det er et dumt spørsmål men hvor ligger chippen? eller hjernen hvor den skal settes inni?? noen som har bilde av den og hvor den ligger?? mener å huske at FT motoren har mitsu aggeregat? eller var det t3? husker ikke. IC tåler 1 bar i trøkk...står vel på den. chipen ska loddes fast i hjernen som VDZ sier.. Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kungen89 Skrevet Juli 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 ok, er det mye ladetrykk orginalt på ft da? Siter 1993 Volvo 945 TIC (B230FT) Boller og brus, pupper og mus, men ingenting er som general snus!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kungen89 Skrevet Juli 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 ingen som vet??? Siter 1993 Volvo 945 TIC (B230FT) Boller og brus, pupper og mus, men ingenting er som general snus!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 245T Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 0,65 bar om jeg ikke tar heeelt feil...ft hadde vel t3 t.o.m 94, kan nok justere opp litt trykk uten å chippe og, jeg kjørte med original chip fra en 94 ft på min fk og kunne lade 1 bar uten at den kuttet og uten tenningsbank Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 jeg kjørte med original chip fra en 94 ft på min fk og kunne lade 1 bar uten at den kuttet og uten tenningsbank hvis du lada 1 bar så hadde du vel ikke en FK turbo? eventuelt om du hadde bytta huset på WG? en FK turbo klarer vel ikke mer en 0.5 el.no. å hvis du hadde bytta turbo å satt på en FT hjerne så har du "bygd" om til FT siden det er de to tinga som skiller på lav å-høytrykk turob motorene.. Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 245T Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 Nei ingen ombygging, kun montert "bleeder", kjører på 1 bars trykk...ft og fk hadde samme turboen etter `95, eneste som da skilte var wg-klokken og chippen i hjernen, som forøvrig er en enkel sak å bytte.Men hvorfor skulle fk turboen bare klare 0,5? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter`n Skrevet Juli 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 hvis du lada 1 bar så hadde du vel ikke en FK turbo? eventuelt om du hadde bytta huset på WG? en FK turbo klarer vel ikke mer en 0.5 el.no. å hvis du hadde bytta turbo å satt på en FT hjerne så har du "bygd" om til FT siden det er de to tinga som skiller på lav å-høytrykk turob motorene.. EN FK turbo klarer mer enn 0.5 bar, men det som er gjort er att wastegate staget ikke er justerbart, men man kan lade 1,2-1,3 med en fk turbo! Siter Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:) x - Volvo 240 GL x - Volvo 240 DL, ble TIC x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing) x - Volvo 740 GLE automat (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juli 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 En FK motor, har en like bra/"lik" turbo som en FT motor, eneste forskjellen på disse to motorene er WG`n (altså turbotrykket de kjører på) og evt de to forskjellige merkene du har på turbo`n, Mitsu og Garrett... Og chippen loddes ikke inn nei, den sitter i en løstagbar sokkelen i hjernen... Det billigste trimalternativet som gjør at bilen din blir en del kvassere er; Chip (f.eks EcoMax fra vikingchip) 3" Eksos fra turbo og ut Ny WG (for stabilet og jevnt ladetrykk) Evt en kvassere kam Med dette her, så kan du greit havne på rundt 190-200HK med orginal turbo og IC, og en grei forbedring med NM, som du merker godt... Er du ute etter mer HK og NM, så er turbo oppgradering og ny IC et godt sted og begynne... FT motoren går på ca 0,5 i trykk mens FK`n går på ca 0,3... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Rune Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 prøv alu cooler da. den tåle opp t 400hk. Siter -2001 Volvo S60 2,0L Turbo -1991 Volvo 940 (Solgt) Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 prøv alu cooler da. den tåle opp t 400hk. Det spørs fra cooler til cooler hvor mye den tåler i ladetrykk.. Effektiviteten / airflow, etc. vil også variere.. ps. jeg mener da type til type.. Mente ikke produksjonsavvik. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Rune Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Åjaa. Bra noen sier i fra a.. e jo sant d da. Siter -2001 Volvo S60 2,0L Turbo -1991 Volvo 940 (Solgt) Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.