Nissanmicra Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 Jeg har kommet fram til at jeg har en ødelagt demper foran venstre på bilen og må derfor bytte. Har gjort dette på et par biler før (gamle japse-småbiler). Det var forholdsvis enkelt. Men på volvoen ser det ut til å være mer tricky. Jeg tenkte å sette ingang med det selv, men er redd for å bli stående fast. Har ikke garasje lenger og heller ikke all verden med "volvo spesialverktøy". Det er helt sikkert andre som har skiftet dempere selv på forumet. Er det sabla vanskelig eller burde jeg klare det selv med volvo-jekken, en skiftenøkkel, et skrallesett, hammer og fjærklemmer? Siter Steffen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242_r Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 Skru av hjulet. Løsne stabstaget. Skru av de 3 skruene på toppen av fjærbeinet, slipp ned fjærbeinet og deretter skru på fjærklemmene og løsne så mutteren på toppen av fjærskåla. Ta av fjæra og løsne deretter mutteren som holder støtdemperen. Så er det bare å ta ut støtdemperen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Power Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 Ikke noe spesielt vanskelig å bytte dempere på 240. Du må ta ut fjærbeinet men det er ikke noe stor operasjon, så du burde vel klare det med det verktøyet du har. Siter 2004 Dodge RAM SRT-10 1992 Volvo 240GL 1982 Volvo 242T Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Juli 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 kan vere litt vanskelig å løyse mutteren på demperen til tide, ville anbefale å prøve å løyse den før du jekker opp å tar av hjulet osv. kan muligens klare det med vanli 24mm pipe, men de kan vere demperen går rundt, og då må du til med ein jup 24mm fastøkkel og so holde fast demperen på toppen Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Juli 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 husk og merk hvor de tre boltene oppe sto.. med tysj eller noe Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nissanmicra Skrevet Juli 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 Ok. Takk for hjelpa. Skal se om jeg ikke får ordna det selv. :) Siter Steffen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 er i grunn ikkje noe problemer å skifte dette, var redd for dette sjølv da eg skifta på min, men lærer så lenge man lever, så er vell bare å hive seg i det. lykke til Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hhenr Skrevet Juli 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 Vi måtte til med luftverktøy for å løyse mutteren på toppen når vi bytta på min 242. Og vi fikk heller ikke av fjærbeinet. Men det gikk no på ett vis. Siter http://Http://www.hhenr.com/ 2000 Primera 1.8 gubbebil...ikke noe å skrive om.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg