Volvo240R Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Hvor bor du igjen? Blir vel muligens nicasil foringer om jeg skal bygge no gromt med femmer. Men kjekt med blokk og topp når jeg skal lage motorfester og tilpasse grenrør og innsug samt girkasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Hvor bor du igjen? Blir vel muligens nicasil foringer om jeg skal bygge no gromt med femmer. Men kjekt med blokk og topp når jeg skal lage motorfester og tilpasse grenrør og innsug samt girkasse. Nord trøndelag det vettu.Men har flere helt tomme motorblokker da...litt enklere å kaste langt de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Er det ja!! Topplokk også? Lurer på noen aktuell skyss jeg, skal ikke på no treff i sommer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Er det ja!! Topplokk også? Lurer på noen aktuell skyss jeg, skal ikke på no treff i sommer? Har vel ingen tom topp,men har en som mangler noen ventiler. Hakke tid til noen treff gitt. Men greit å kjøpe en likens blokk som den du skal bruke,de er ikke likens alle sammen..forskjellig støpinger,blandt annet der motorfestene havner i en rwd bil. Har vel en glt,en 2,4t og en 850 t5 blokk til overs.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Hmm.. Spør da deg om hvilken blokk som er best? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Hmm.. Spør da deg om hvilken blokk som er best? De nyeste med 81borr er best sånn orginalt sett,disse har blandt annet forbedret veivhusvent.Men å "fornye" ei gammel blokk med tanke på dette er null problem,finnes jo også flere typer veivaksler,diverse patenter på stramminga på regreima,vvt eller ikke+++mange forskjeller. men 81 borr sånn generelt er best pga tykkelsen i sylveggene.Men skal du bytte foringer uansett har det kanskje ikke så mye å si. feks 850 glt har ikke underspyling,noe som nyere sugemotorer har osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juli 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Da ble det litt for mye jobb for meg.. DVS: ingen 5'er i 360'n.. :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 De nyeste med 81borr er best sånn orginalt sett,disse har blandt annet forbedret veivhusvent.Men å "fornye" ei gammel blokk med tanke på dette er null problem,finnes jo også flere typer veivaksler,diverse patenter på stramminga på regreima,vvt eller ikke+++mange forskjeller. men 81 borr sånn generelt er best pga tykkelsen i sylveggene.Men skal du bytte foringer uansett har det kanskje ikke så mye å si. feks 850 glt har ikke underspyling,noe som nyere sugemotorer har osv.. Takk skal mdu ha! Hvor mye kan man ta ut med 81 borr og originale foringer da? Driftsikkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg