Vegard Skrevet Juli 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2003 Veiv med 95,5 mm slaglengde selges rimelig. Passer best i tallblock (ABA, ABF, 2E), men den lave blokka (KR, PL, 9A) kan også modifiseres til å romme veiva. Pris 1500,-, evt. bytte i noe annet. Trenger 90-dører til 2-dørs Golf. Nye regler i racing gjør at det lønner seg å stroke motoren!!! Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet September 10, 2003 Rapporter Share Skrevet September 10, 2003 har en gti 8v, hva oppnår jeg med denne veiven ? Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet September 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2003 Du får inntil 2,1 liters slagvolum og et rått dreiemoment! Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet September 11, 2003 Rapporter Share Skrevet September 11, 2003 Originally posted by Vegard Du får inntil 2,1 liters slagvolum og et rått dreiemoment! Vil motoren fortsatt være en turtallsmaskin, eller dør den litt ut og blir mer slapp cruisebil med denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet September 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2003 Turtallet erstattes av et skikkelig drag helt fra bunnen. Maksimalt turtall reduseres noe, den bør ikke dras noe særlig over 6500 omdreininger uten at veiv m. svinghjul og clutch, råder og stempler er balansert. Du kommer ikke til å savne turtallet, slagvolumet og slaglengden gir en helt annen og mye bedre motorkarakteristikk. Vanlig effekt med et portet topplokk er ca 170 hk for en 8V og 180 hk for en 16V. Legger du mer penger i det er det mulig å oppnå adskillig høyere ytelse. Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Skrevet September 12, 2003 Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Så denne veiva passer altså rett inn i en golf mk3 2E motor? Siter Http://www.brennvin.net - 1990 Golf 2.0 GTI MK2 x 1977 Opel Ascona B 1.9S x 1978 Opel Kadett C 2.4i x 1988 BMW 325i Touring x 1990 Golf Sport 1.8 x 1983 VW Jetta 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet September 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2003 Originally posted by Sondre Så denne veiva passer altså rett inn i en golf mk3 2E motor? Ja, men du må frese av stemplene litt på toppen. Da får du samtidig økt kompresjonen hvis du ønsker det. Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet September 30, 2003 Rapporter Share Skrevet September 30, 2003 Er den solgt enda og passer den i en Gofl 2? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spewster Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 ingen som vil ha nei.. har en kompis som har en gti, mye skal du ha for å hive detta inn i den? :) Siter 01' VW Polo Edition 98' Ford Courier 1.3 (SOLGT) 86' VW Golf GTI-T (prosjekt) 00' Audi A4 1,8 Turbo (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 Hmm, hvor mye koster det å få satt den inn i bilen og ca hvo lang tid tar det? Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet Januar 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 Dette er ikke bare noe man "setter inn", motoren må ut, du må tilpasse stempler, og dette gjøres normalt ved oppbygging eller trimming av motoren. Hva dette koster beror selvfølgelig på hvordan motoren skal bli til slutt. Priser på dette vil følgelig variere. Noe mer info på denne tråden... http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=20484 Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet April 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 :) Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.