TurboTony Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Topic sier det meste, har lyst på en som funker bra og ikke koster sykt mye, skal ha den på en b230ft motor!! :thumb og kan jeg bruke en annen kasse ??? Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 sats heller på m45 da! eller m46P (940) Orginale m46 kassa tåler jo ingenting.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 M47 liggende hjemme.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet Juli 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 men passer det redt over????? Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ReVolvolution Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 http://bilforumet.net/showthread.php?t=96614 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 ja passer rett over men du må bytte mellomaksel til den type kasse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet Juli 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 http://bilforumet.net/showthread.php?t=96614 det er ikke bare spørsål om noen har kasse , men litt om åssen kasse jeg kan ha og hva som må gjøres :thumb Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Sålenge du ikke har en syk utveksling, så bruk heller en m45. Eneste som kan holde en stund av de originale kassene. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 Har m45/46/47 clutchus og m45 mellomaksling til deg vist du trenger.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet Juli 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Sålenge du ikke har en syk utveksling, så bruk heller en m45.Eneste som kan holde en stund av de originale kassene. m45 er det 4 girs standar? men trenger jeg noe forsterka greier har 170hk, men vet ikke jeg hva som holder??? Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 m45 er vanlig 4 trinns ja!! Du burde ha den tjukke typen mellomaksel, så er det bare tut og kjør! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 m45 er det 4 girs standar?men trenger jeg noe forsterka greier har 170hk, men vet ikke jeg hva som holder??? Ei vellholdt m45 kasse holder ofte lengere, enn m46. Bilcross gutta bruker m45, fordi den tåler mest. Overdriven på m46 gjør at den blir svakere, samt at det er driverkseffektap når od'en er kobla inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Firetrinnskassen fra ca 1984 og oppover har lengre "sprang" enn de eldre, så du får litt "overdrivevirkning" der. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 4.de er 1:1 uansett. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Sant nok, det forutsetter selvfølgelig rett utveksling i bakakselen (altså heller 3,15 enn 3,73, f eks). Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.