Gå til innhold

Motorlampe om morgenen ?

Ranger emnet


Omegamannen

Anbefalte innlegg

Sorry mac der satt den ikke. Noen som har noen formening for denne 10-pin ALDL connectoren sitter på en 2.5 v6 -96 ? eller en X25XE som vi sier på fagspråket ;)

 

den ligger vel i nærheten av releboksen på venstre side.. eller så e den vel kanskje i nærheten av "sikringsskapet" ditt.. det e vel de mest sansynlige plassene vil eg tro.. kan vel ikke være så vanskelig å finne vel?

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så etter den der men så den ikke. Men man blir jo blind på det første man ser.

 

Skyt meg hvis jeg tar feil, 10-pin ALDL connectoren er vel ikke den man putter in Tech 2 i den sitter under rattet i "sikkringskapet" ?????

 

Ikke bruk Bazoka,bare tenkte litt Logiskt :)

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være 1 ide! :) bilen går mye dårlige, mister motorkraft,når motorlampa slår seg av går den som normalt.Fin og fresk.

 

Har byttet Veivfølern.Kan det være Kamfølern som prøver og ta kvelden. veit den ene tennplugg ledningen min er litt dårlig. men men da skal jo ikke motor lampen slå inn. Dette begynte og skje etter stor rengjøringen jeg hadde av motor rommet mener jeg og huske.

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det være tennpluggen... Men, som du sier, tror ikke lampa slår ut på det selv. Det jeg tenkte på var at om kvelden så er det, ihvertfall her, veldig fuktig (kondens)... Kondens + Elektronikk = Ikke helt sunt. Så om ting ikke er helt tette...

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorlampen slår ikke inn pågrunn av en dårlig tennplugg ledning. Jeg kan tippe at det er en føler som ikke får ortlig kontakt. Kansje pga fukt.hvem veit det kan være så mangt er litt irriterende:( men men nå bruker jeg jo bilen svært lite.har vel ikke kjørt 5 mil på 3 uker engang.

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Dette hjelper vel lite for Omegamannen, men det kan vaere nyttig for folk som finner threaden via google/yahoo/etc.

Slik ser det ut pa min 1998 Opel Omega CD med 2.5 V6 maskin (X25XE):

Omega1998_X25XE_diag_contact.jpg

Kontakten finner du under rattet, ved siden av sikringene.

Roede piler peker paa de to kontaktene du maa kortslutte for aa lese av fault codes (pin 5&6).

 

Alternative plasseringer av kontakten & fault codes: Topbuzz Web Site - Technical Information - ECU Fault Codes @ www.topbuzz.co.uk

Min bil ser ut til aa faa fault codes fra tabellen "Bosch Motronic Code Chart".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår