Gå til innhold

lupisak

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om lupisak

  • Bursdag 02/11/1975

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Omega
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Motor (eks 1.6)
    2.5 V6
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    kun 16000km!

Contact Methods

  • Bosted
    Pampanga, Philippines

lupisak's Achievements

  1. Støtdemper: https://www.autodoc.co.no/reservedeler/stoetdemper-10221/subaru/forester/forester-sg/19157-2-5-xt Fjær: https://www.autodoc.co.no/reservedeler/fjaering-10213/subaru/forester/forester-sg/19157-2-5-xt Fjærbeinslager: https://www.autodoc.co.no/reservedeler/fjaerbenslager-og-stottelager-10471/subaru/forester/forester-sg/19157-2-5-xt
  2. Du maa nok ut med 30k norske (etter pruting) her nede. 3-10x mer enn i UK (avhengig av prute-evne, standard og flaks)! Hvis dere trenger mange deler eller ny motor/gear sller slikt, vil jeg anbefale aa kjoepe en bil I England og kjoere den til Norge for saa aa plukke av alt du kan bruke. Du faar mye staal og skinn for penga der! Men husk at de elektriske memory setene paa Elite utgaven kommer med memory paa hoeyre side, ikke venstre :) Naa maa jeg si at bilen vi kjoepte her paa Filippinene har kjoert 5% av distansen den vi hadde i UK (som var en 1994 modell) hadde kjoert da, saa det forsvarer jo et lite pris-hopp. Og ja, den er perfekt. Det eneste aa utsette paa den er en liten skade i crome listen paa stoetfangeren samt at "skinnet" rundt gear og haandbrekk er litt stygt (noe som sikkert er pga varmen). Setene, som er i ekte skinn, ser dog ikke ut som de har vaert brukt. Stroeken er i dette tilfellet ikke en overdrivelse. Der etikettene med produksjonsdatoen paa delene er synlige viser de at de er produsert i 1997. Bilen ble solgt og foerste gang registrert i Januar 1999, saa der er paa bakgrunn av dette at jeg har kalkulert aarsmodellen til 1998, tatt i betraktning at det tar litt tid a sette den sammen og frakte den ned hit etter at deene er laget. Det er mulig det er en eksportmodell, men hvis det er tilfellet skjoenner jeg ikke hvorfor de beholdt setevarmerne! Da temperaturen her sjelden er under 25 grader saa kan jeg ikke si at de er av de mest benyttede features paa bilen... Aircondition derimot... Ah, en ting til. Ekstremt lav km stand er ikke bare kult. Siden den er saa lite brukt saa er har sansynligvis crank case breather pipe'n blitt clogged (hvordan sier du det paa norsk?), saa det kommer litt roeyk ut av oljepaafylingsroeret og peilepinnen etter en kjoeretur. I tillegg er bensinkvaliteten noe tragisk her (tilsvarende USA) saa jeg fikk tenningsbank naar jeg brukte noe annet enn den beste kvaliteten. I tillegg har jeg en svaert liten tikkelyd fra motoren (kun hoerbar hvis du legger oeret over oljepaafyllingsroeret). Men iflg. de utrolig kunnskapsrike mekanikerne her (Omega CD 2.5 V6 petrol X25XE 1998 knocking sound + smoke from oil filler pipe), inkludert folk som jobbet paa fabrikken i Russelheim der motorene ble laget, saa skal det gaa seg til naar den blir brukt litt mer.
  3. Check engine lampen vil lyse igjen og igjen saa lenge feilen er der. Naar feilen er rettet vil den slutte, enkelt og greit. Du boer lese av feilkoden (bruk binders, blyant og papir og se her: Topbuzz Web Site - Technical Information - ECU Fault Codes @ www.topbuzz.co.uk) for aa finne ut hva det er den klager paa.
  4. Dette er vaar 100% originale 1998 mod. Omega CD 2.5 V6, solgt ny her paa Filippinene. Har gaatt ca. 16000km (ja, faktisk - bare seksten tusen). Du kan knapt se at den er brukt! Denne bilen er saa lukserioes her nede at vi innimellom kjoerer nygifte brudepar med den :) Fantastisk bil! Hadde akkurat samme bil (til og med samme farge) naar vi bodde i UK, med unntak at den hette Vauxhall, hadde rattet paa feil side og var en 3.0 liter Elite modell med naermere 300 000 km. Kjopte den for £300 og brukte £350 paa nye dekk og et par andre smaating for aa faa den gjennom EU kontrollen og fungerte som et skudd - literally! - 3 liters V6's er farlig rask!
  5. Dette hjelper vel lite for Omegamannen, men det kan vaere nyttig for folk som finner threaden via google/yahoo/etc. Slik ser det ut pa min 1998 Opel Omega CD med 2.5 V6 maskin (X25XE): Kontakten finner du under rattet, ved siden av sikringene. Roede piler peker paa de to kontaktene du maa kortslutte for aa lese av fault codes (pin 5&6). Alternative plasseringer av kontakten & fault codes: Topbuzz Web Site - Technical Information - ECU Fault Codes @ www.topbuzz.co.uk Min bil ser ut til aa faa fault codes fra tabellen "Bosch Motronic Code Chart".
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår