Gå til innhold

Bilder fra CB's bilstereoshow

Ranger emnet


sprett1

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke vondt ment, men hvorfor ESPL? hvorfor ikke dB-drag som faktisk gir ett grunnlag for sammenligning. Og evt EMMA for vanlig lyd.

 

He he.............hvorfor skulle det være vondt ment??

 

Grunnen til at jeg tenkte ESPL, er at det har litt mer med musikk å gjøre, og derfor litt mer spennede syntes jeg. Det krever litt mer å spille høyt med musikk, enn med sinustoner. Jeg sier ikke dette for å underminere dB Dragracing. Det står stor respekt av dem som spiller virkelig høyt, ligger mange timer bak, men det har jo i utgangspunktet lite med musikk å gjøre. En engasjerende konkurranseform kan det derimot absolutt være.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.............hvorfor skulle det være vondt ment??

 

Grunnen til at jeg tenkte ESPL, er at det har litt mer med musikk å gjøre, og derfor litt mer spennede syntes jeg. Det krever litt mer å spille høyt med musikk, enn med sinustoner. Jeg sier ikke dette for å underminere dB Dragracing. Det står stor respekt av dem som spiller virkelig høyt, ligger mange timer bak, men det har jo i utgangspunktet lite med musikk å gjøre. En engasjerende konkurranseform kan det derimot absolutt være.

 

mvh

 

Glenn

 

Hørt om Bass Race da?

Tror det er litt bedre enn espl der man får poeng for å ha fin endestuss på eksosen osv. Synes reglene der er HELT latterlige!

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om Bass Race da?

Tror det er litt bedre enn espl der man får poeng for å ha fin endestuss på eksosen osv. Synes reglene der er HELT latterlige!

 

Det er riktig, du får innstallasjonspoeng mv i ESPL, men dem er forholdsvis enkle å oppnå for alle. Det handler kun om å ha en ryddig bil, med en ryddig innstallasjon, samt litt tilleggs poeng. Ok, det har lite med lydtrykk å gjøre, men hvorfor kan man ikke ha litt innstallasjonspoeng i denne type gren også? Jeg syntes det er helt greit. ESPL stiller litt mer krav med tanke på hva du stiller opp med enn dB Drag Racing, det gjør reglene langt fra latterlige, bare annerledes, og litt mer likt en vanlig EMMA bedømming. Det gjør det litt mer moro å kikke på bilene også. En gjennomsnittlig dB Drag bil, er jo ikke akkurat vakker, men igjen det har lite med lydtrykk å gjøre.

 

Ja, jeg har hørt om Bass Race.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig, du får innstallasjonspoeng mv i ESPL, men dem er forholdsvis enkle å oppnå for alle. Det handler kun om å ha en ryddig bil, med en ryddig innstallasjon, samt litt tilleggs poeng. Ok, det har lite med lydtrykk å gjøre, men hvorfor kan man ikke ha litt innstallasjonspoeng i denne type gren også? Jeg syntes det er helt greit. ESPL stiller litt mer krav med tanke på hva du stiller opp med enn dB Drag Racing, det gjør reglene langt fra latterlige, bare annerledes, og litt mer likt en vanlig EMMA bedømming. Det gjør det litt mer moro å kikke på bilene også. En gjennomsnittlig dB Drag bil, er jo ikke akkurat vakker, men igjen det har lite med lydtrykk å gjøre.

 

Ja, jeg har hørt om Bass Race.

 

mvh

 

Glenn

 

Er til dels enig, men når man begynner å bedømme bil etter felger, styling og eksos i en konkurranse som egentlig skal konsentrere seg om lyd i bil, føler jeg at det blir noe latterlig.

 

Den delen med bedømming av installasjonen synes jeg er helt grei. Og det med sikkerthet burde vært en selvfølge i alle konkurranser.

 

Men nå har ikke jeg heller vært på ESPL konkurranse, så vet ikke helt hvordan detr utarter seg. Men ser for meg rimelig grei showfaktor :)

Skal prøev dette ut 13. august så vi får se da..

 

Hvordan er egentlig de sangene på plata som blir brukt, vet du? Noen navn på låter?

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår