Elling Skrevet Juli 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2003 heisann! har 3 spørmål: 1. er det noen som har liggende eller vet prisen på en innsugsmaniflold til dobble 45 webere? har selger på gassere... 2. hva er optimal fortenning på b230a med tanke på effekt og slikt.. 3. noen som hvet GARANTERT hvor mye man skal plane toppen for å få mest mulig extra.. og at det holder litt lengre enn ut av gårdsplassen :) hva kan jeg regne med effekt ut av å gjøre disse tingene: -plane/frese toppen -(trimkam) -dobble 45 weber -ogm litt dremeltuning? (porte toppen) -luftfilter -elektrisk vifte istedenfor mekanisk -tenning håper på svar fra dere volvo gæærninger! hehe.. (er det vel selv men har iukke lært meg så mye enda) :) Siter Volvo 940LT 95' Volvo 245 86' x - Volvo 245 91' x - Volvo 240 GLE 86' x - VW Golf MKII 88' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juli 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2003 Originally posted by Elling heisann! har 3 spørmål: 1. er det noen som har liggende eller vet prisen på en innsugsmaniflold til dobble 45 webere? har selger på gassere... 2. hva er optimal fortenning på b230a med tanke på effekt og slikt.. 3. noen som hvet GARANTERT hvor mye man skal plane toppen for å få mest mulig extra.. og at det holder litt lengre enn ut av gårdsplassen :) hva kan jeg regne med effekt ut av å gjøre disse tingene: -plane/frese toppen -(trimkam) -dobble 45 weber -ogm litt dremeltuning? (porte toppen) -luftfilter -elektrisk vifte istedenfor mekanisk -tenning håper på svar fra dere volvo gæærninger! hehe.. (er det vel selv men har iukke lært meg så mye enda) :) 1: Sjekk http://www.kgtrimning.com 2: Koble ut vacuumet, og gi gass til ca 4000 rpm. Juster tenning til 36 grader. Kobl og ut EGR systemet, det er boss, og gir dårlige ytelser, særlig på høyt turtall. 3: Du kan høvle 2mm av en 530 topp på en B230A. Med de modifikasjonene der kan du ikke regne med særlig til effekt, men med eksos i tillegg så... ;) Ca 140-170hk kan du regne med.. men det er jo vanskelig å si da... suggen vet alt sånt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elling Skrevet Juli 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2003 hva er egr a? det er vel ikke no vacuum på b230a gasseren? eller er det? 36 grader fortenning? ekke det skiit mye a? :) orginalt er det jo 1.5 eller rundt der... Siter Volvo 940LT 95' Volvo 245 86' x - Volvo 245 91' x - Volvo 240 GLE 86' x - VW Golf MKII 88' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juli 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2003 36 grader ved fulllt utslag, drit i hva den er på tomgang... Ta vekk evt slange til vacuumklokken på fordeleren, og ta vekk vacuumslangen som går inn under insuget, da får du vekk EGR. Dette vil du nok merke på både lommebok og effekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Juli 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2003 På tomgang ville jeg lagt tenningen på ca. 12grader, men det er en fordel å bygge om fjærene i fordeleren, så tenningskurven blir litt annerledes. Vakuumen kan du bare drite i med doble 45mm... Innsug får du hos pedersen racing i sarpsborg, samme med kam, grenrør og alt det andre "obligatoriske". Med uporta topp kan du regne med å komme opp i 160hk kanskje, men det kan ikke sammenlignes med en turbobil, med sugemotor har du effekten der med en gang du rører gasspedalen. Var ganske morro med lekebilen å ligge i 30km/t på andregir å bare gi gass, og spinne kontraer så langt jeg bare ville! Etter en runde hos per guldbrandsen ble motoren en helt annen, den reagerte bare så sinnsykt kjapt, absolutt å anbefale! Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2003 Originally posted by suggen På tomgang ville jeg lagt tenningen på ca. 12grader, men det er en fordel å bygge om fjærene i fordeleren, så tenningskurven blir litt annerledes. Vakuumen kan du bare drite i med doble 45mm... Innsug får du hos pedersen racing i sarpsborg, samme med kam, grenrør og alt det andre "obligatoriske". Med uporta topp kan du regne med å komme opp i 160hk kanskje, men det kan ikke sammenlignes med en turbobil, med sugemotor har du effekten der med en gang du rører gasspedalen. Var ganske morro med lekebilen å ligge i 30km/t på andregir å bare gi gass, og spinne kontraer så langt jeg bare ville! Etter en runde hos per guldbrandsen ble motoren en helt annen, den reagerte bare så sinnsykt kjapt, absolutt å anbefale! Han burde kjørt til sverige og kjøpt en b234 og tatt toppen over.. Den funker meget bra med dobble forgassere også.. sjekk feks www.pvd.no De har en gul PV med b234 med dobble forgassere.. ps. du vil ikke ha b234 blokken, da den har ekstern oljepumpe. du trenger også en del fra www.ovlov.net jeg tror det er "enkelt" å dra ut mye mer med den toppen.. ps. du kan ikke bare borre som du vil for å porte.. du skal vite hva du gjør på. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elling Skrevet Juli 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2003 åssen byggerjeg om fjærene i fordeleren a? mer effekt eller? ja ja.. jeg mista lappen på fredag så nå håper jeg jeg får råd til å trimme litt :) Siter Volvo 940LT 95' Volvo 245 86' x - Volvo 245 91' x - Volvo 240 GLE 86' x - VW Golf MKII 88' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 Originally posted by Elling åssen byggerjeg om fjærene i fordeleren a? mer effekt eller? ja ja.. jeg mista lappen på fredag så nå håper jeg jeg får råd til å trimme litt :) Ang lappen: kondolerer Ang motor: mail http://www.ovlov.net folkene! De er hyggelige folk som gjerne svarer deg! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elling Skrevet Juli 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2003 tak takk... var 2.22 km fra å komme o avisa da.. hehe :) "åeste" målingen i helga var på 145... nesten fali det... men det jeg tenkte på... det egr greien.. bare rett og slett ta av det to vacuum slangene assa? ikke tette igjen eller noe? og.. et stort spm.. er det helt lik topp på en b21 som på en b230a? har fått tak i en b21 topp.. men gidder ikke gjøre noe emd den før jeg vet garantert om det er det samme... takker for svar forresten :) Siter Volvo 940LT 95' Volvo 245 86' x - Volvo 245 91' x - Volvo 240 GLE 86' x - VW Golf MKII 88' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juli 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2003 EGR- ta av EN slange, fra forgasser, tett den på EGR ventil siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.