Gå til innhold

Sladd reg nr!!!!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest 426hemi
Jeg skjønner jo at dere ikke tenke lengre enn det nesa stikker, skjønner dere ikke at dere ødelegger for dere selv? Hvorfor tror du "rånere" og "burning" storsett fremkommer som negativt i pressen og blant folk flest...

 

Jeg skjønner at det er interesse for dette, men hva med å forsøke å få en dialog og tillatelse før dere har et slikt treff??? Hvor mange slike treff til tror dere at dere får ha fremover før myndighetene setter en stopper for dette ved å frata alle som er på et "ulovlig" streetmeet lappen, da blir det sikkert gøy å ha sånne treff...

 

Hilsen tante Pose...

Ok tante pose, da skal jeg bare si det at argumentasjonen din med at "den gangen de som møter på streetmeet blir fratatt lappen" ikke holder vann i det hele tatt...

Selv om noen børner, skal det vel godt gjøres at alle på meetet blir fratatt lappen, selv i framtiden, ikke sant???

Og dette med og arrangere lovlig treff; du fikk kanskje ikke med deg det antageligvis, men streetmeetet på skedsmohallen nå i april ble søkt om å holde til kommunen og greier, og det gikk i DASS!

Så det har vært prøvd, og funka så bra at purken ødela hele jævla meetet sånn sett.

Kom heller med gode forslag og ikke gamle og dårlige forslag som hvertfall jeg har hørt 5 ganger for mye.. har du noe revolusjonerende på lager, er det selvsagt velkommen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen firma som kan starte å masseprodusere skiltvipper, slik at alle kan skaffe seg det for en rimelig penge :D

 

 

Er en svenske som selger det til en rimelig penge.. søk på forumet..

95' Opel Omega 2.5 V6

89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Polardego FULLT ut her...

Hvis ikke dere skjønner at dere har ødlagt for dere selv for lenge siden ved og holde på sånn som det har vært på flere treff,så er det lite håp.

Sånn som det var på flere Ikea treff på furuset,Street racing,søppel,flaskeknusing generell herjing så er det faktisk ikke rart alle offentlige innstanser er imot dette!

 

Det skal sies at jeg liker da at det er liv med litt burning etc,men dette skal da ikke være hovedinnholdet med et sånnt treff syns da jeg.

 

Jeg var på Gardemoen på det treffet som var der i forbindelse med HO innspillingen. Der var det burning og masse morro i kontrollerte former,med alles velsignelse.Klart dette er ikke like spontant som Street meet.men det kan se ut som at dette er veien og gå.

 

Jeg er IKKE gammel,jeg kjører turbo bil,jeg liker treff..... :hello:

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok tante pose, da skal jeg bare si det at argumentasjonen din med at "den gangen de som møter på streetmeet blir fratatt lappen" ikke holder vann i det hele tatt...

Selv om noen børner, skal det vel godt gjøres at alle på meetet blir fratatt lappen, selv i framtiden, ikke sant???

Og dette med og arrangere lovlig treff; du fikk kanskje ikke med deg det antageligvis, men streetmeetet på skedsmohallen nå i april ble søkt om å holde til kommunen og greier, og det gikk i DASS!

Så det har vært prøvd, og funka så bra at purken ødela hele jævla meetet sånn sett.

Kom heller med gode forslag og ikke gamle og dårlige forslag som hvertfall jeg har hørt 5 ganger for mye.. har du noe revolusjonerende på lager, er det selvsagt velkommen...

 

I ytterste konsekvens så vil de gjøre dette ja, hvis de vil stoppe streetmeet'ene en gang for alle...

 

Hvilken lovhjemmel? Tja, unødvendig kjøring for eksempel, de kan også ta lappen i tre uker uten grunn om de "mistenker" uvettig kjøring...

 

Har dere i det hele tatt vært i kontakt med myndighetene og kommunen? Eller forsøkt å få en dialog med dem om hvor slikt kan arrangeres? Jeg tenker ikke generelt på skedsmohallen, men over tid, skape relasjoner med myndighetene...

 

Det er kanskje for sent på bakgrunn av hvordan det er blitt herjet på andre street meet's slik som Millhouse fremhever her...

 

Men for å snu det litt på hue, om du hadde eid et hus med en diger hage, som var velpleid... Hadde du syntes det hadde vært kult om offroad-klubben fant ut at de skulle teste om det var noe futt i de nye offroad-hjula?

 

Tror du feks IKEA synes det var kult og måtte rydde opp all driten etter streetmeet? Skjønner du ikke at det blir motstand av dette blant gårdeiere som disponerer slike store arealer...

 

Tar du ansvaret som arrangør den dagen en bil som børner mister kontrollen og farer inn i folkemengden og tar livet av fire tilskuere? Hvilke innvirkning ville DET fått for hele bilmiljøet?

 

Nei, få det i organserte former, lag soner for de som skal børne med sikkerhets-avstand til publikum og at det er ambulanse og personell til stede under dette.

 

Jeg synes det er kjempeflott at folk tar initativ for slikt, men slikt det er lagt opp nå så ødelegger dere kun for dere selv i det lange løp...

 

Amen... :)

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ytterste konsekvens så vil de gjøre dette ja, hvis de vil stoppe streetmeet'ene en gang for alle...

 

Hvilken lovhjemmel? Tja, unødvendig kjøring for eksempel, de kan også ta lappen i tre uker uten grunn om de "mistenker" uvettig kjøring...

 

Har dere i det hele tatt vært i kontakt med myndighetene og kommunen? Eller forsøkt å få en dialog med dem om hvor slikt kan arrangeres? Jeg tenker ikke generelt på skedsmohallen, men over tid, skape relasjoner med myndighetene...

 

Det er kanskje for sent på bakgrunn av hvordan det er blitt herjet på andre street meet's slik som Millhouse fremhever her...

 

Men for å snu det litt på hue, om du hadde eid et hus med en diger hage, som var velpleid... Hadde du syntes det hadde vært kult om offroad-klubben fant ut at de skulle teste om det var noe futt i de nye offroad-hjula?

 

Tror du feks IKEA synes det var kult og måtte rydde opp all driten etter streetmeet? Skjønner du ikke at det blir motstand av dette blant gårdeiere som disponerer slike store arealer...

 

Tar du ansvaret som arrangør den dagen en bil som børner mister kontrollen og farer inn i folkemengden og tar livet av fire tilskuere? Hvilke innvirkning ville DET fått for hele bilmiljøet?

 

Nei, få det i organserte former, lag soner for de som skal børne med sikkerhets-avstand til publikum og at det er ambulanse og personell til stede under dette.

 

Jeg synes det er kjempeflott at folk tar initativ for slikt, men slikt det er lagt opp nå så ødelegger dere kun for dere selv i det lange løp...

 

Amen... :)

 

Tror du det blir noe streetmeet da? Jeg tviler på at noen gidder å ta ansvaret for all papirarbeidet osv. Og ikke minst kreves det penger. Men streetmeetet på gardermoen var råtøft, likte det veldig, men det virker ikek som det blir arrangert noe fler slike treff. Noe av poenget med streetmeet er jo nettopp at det skal være spontant, uformellt og gratis. Og på ingjerstrand så var det en egen plass for de som burnet, at folk går nærme når man burner er jo ikke førerens feil. Men bare sitt hjemme og surmul du, jeg syntes det ikke blir så veldig kult på et meet uten noe liv, er begrenset hvor mange man kan snakke med. Kanskje jeg bare er sjenert?

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har lyst til å finne skiltnummeret ditt, gjør de det uansett...

 

Folk maser etter bilder fra treff, og om de skal komme ut før det har gått mange dager, så kan de ikke bearbeides altfor mye. Dessuten syns ikke jeg (og sikkert de fleste andre som tar/har tatt bilder fra treff) at dette er noe særlig spennende heller.

 

Vi er i 2006. Alle har et kamera, også Politiet. Dette må man ta hensyn til...

 

Er du redd for at noen skal se skiltnummeret ditt anbefaler jeg deg heller å la bilen stå i garasjen, om du ikke tør å fjerne det/bytte det med et showskilt når du skal på treff.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det blir noe streetmeet da? Jeg tviler på at noen gidder å ta ansvaret for all papirarbeidet osv. Og ikke minst kreves det penger. Men streetmeetet på gardermoen var råtøft, likte det veldig, men det virker ikek som det blir arrangert noe fler slike treff. Noe av poenget med streetmeet er jo nettopp at det skal være spontant, uformellt og gratis. Og på ingjerstrand så var det en egen plass for de som burnet, at folk går nærme når man burner er jo ikke førerens feil. Men bare sitt hjemme og surmul du, jeg syntes det ikke blir så veldig kult på et meet uten noe liv, er begrenset hvor mange man kan snakke med. Kanskje jeg bare er sjenert?

 

Ser det ut som jeg surmuler? Du tviler på om noen gidder å ta ansvaret for å arrangere noe slikt? Vel noen bør gidde, ellers så tror jeg dette med streetmeet snart er et tilbakelagt kapittel...

 

Og hvorfor må enkelte av dere slenge litt dritt i en diskusjon som burde ha vært tatt opp for lenge siden, jeg TVILER på om dere ville nå veldig langt om dere hadde oppført dere slik mot de gjeldene myndigheter...

 

Du skrivet at det kreves penger, penger til hva da? Hvis dette er av stor interesse og noen gidder å gjøre jobben gratis, så trenger det ikke å koste penger...

 

Dette er det siste jeg vil si i denne saken, jeg er ikke mot dere, jeg er for at det skal få være flere streetmeets, men fortsetter denne trenden som er nå, med masse forsøpling og børnings uten å ha tillatelse for det, ja så kommer myndighetene til å sette en stopper for dette og kanskje vil det gå ut over det rånemiljøet som er rundt omkring også...

 

Nå er det på tide å begynne å bruke hue, være litt smarte istedet for å ta en masse snarveier... m'm

 

Hej då... :D

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det er gratis å få en ambulanse til å stå på treffet en lørdagskveld? Tror du det er folk som gidder å stå å plukke søppel på en søndagsmorning lørdagskveld gratis? Tror du det er noen som bruker flere timer i tlf, penger til bensin att og frem til diverse steder osv uten å få noen igjen for det?

 

Hvis det er så lite arbeid å gjennomføre dette så kan vel du gjøre det selv? Ville i allefall fått mye respekt av meg hvis du klarer å gjennomføre det :)

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det er gratis å få en ambulanse til å stå på treffet en lørdagskveld? Tror du det er folk som gidder å stå å plukke søppel på en søndagsmorning lørdagskveld gratis? Tror du det er noen som bruker flere timer i tlf, penger til bensin att og frem til diverse steder osv uten å få noen igjen for det?

 

Hvis det er så lite arbeid å gjennomføre dette så kan vel du gjøre det selv? Ville i allefall fått mye respekt av meg hvis du klarer å gjennomføre det :)

 

Faen er det mulig...

 

Ambulanse: Det går an og forhøre seg med feks Røde Kors om de gidder å stille...

 

Oppryddning: Dette er jo helt hinsides, er det greit at jeg kjører all søpla mi og dumper det i hagen din? For det er akkurat det som skjer for de som eier disse plassene. Her må det organiseres folk som tar seg av dette, eller at alle er flinke å tar med seg sin egen drit...

 

Bensin og sånn: Så dette er det store problemet, dere bruker jo masse bensin og sliter ut dekk, så er det nå et problem og ta noen telefoner, eller kjøre litt for å få dette til...

 

Når det gjelder om jeg kan ta et slikt arrangement, klart det, er ikke noe vanskelig i det hele tatt... Men jeg er opptatt med å arrangere et Youngtimers treff i slutten av mnd, OG har en og annen bil som skal bli ferdig.

 

Hva med deg? Gidder du ikke å ta på deg ansvaret, er du en av dem som venter på at aktiviteter skal ramle ned i hue på deg, gjør noe sjøl da?

 

Jeg bare spør...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke ta på meg ansvaret for å arrangere et slikt treff. For det første bruker jeg tiden min på andre ting enn å stå på for å få til et slikt treff. For det andre gidder jeg rett og slett ikke å styre fælt med det, for jeg syntes det ikke er noe vits i det. Det er jo du som maser om at det må bli profft arrangert. Ang det med søppel og slikt er jeg helt enig med deg, jeg plukker opp søpla mi, men det gjør ikek alle andre og hvem må plukke opp søpla da? Jo jeg som står ansvarlig for dette. JA jeg er en av de som venter på at aktiviteter skal ramle ned i hodet på meg, i mellomtiden bruker jeg tiden på å skru :) . Er du ikke enig i at det er mye enklere å bestemme en dato på nettet også møter masse folk opp, enn å planlegge laang tid i forveien ++. Dessuten så er det ikke så veldig lett å få arrangert noe rundt i mitt nærområde pga tidligere streetmeet så det toget har nok gått.

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her høres kanskje litt sykt ut, men hva med å leie inn Politiet eller vakter til å stå og passe på at folk ikke burner, osv? Ett streetmeet er når man har avtalt en dato og bare møter opp. Noe som er gratis og skjer på en offentlig plass. Det skal ikke være ett arrangement hvor man leier inn alt for mye, og selvom jeg ikke har noe imot burning osv, så innser man nå at det er det som ødelegger for oss. Det er mange som tenker annerledes enn oss, og derfor forbinder bil + ungdom = uvettig kjøring. Om vi hadde klart å lage ett streetmeet hvor ingen gjør noe slemt, og den som gjør blir kasta ut, kan vi vise ett godt eksempel for myndighetene. Alle prøver å passe på søppel, og i verste fall kan man få lillebrødrene til de som vil til å plukke søppel for en hundrings eller noe. Det er mange muligheter :)

quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andrej1; hvordan skal vi få leid inn politi til et ulovlig arrangement? Det vil aldri komme like mange folk på lovlige streetmeets heller, med politi tilstede. Det folk liker med streetmeet, er vel det at det er ulovlig kanskje og at det skjer litt ulovlige ting som spinning osv. At vi har politi stående på området vil nok skremme enkelte vekk som har mer under panseret enn de har papirer på. Kjedelig med eskorte til rulle....

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår