JETtArne Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Jeg fortsetter å planlegge ting å tang til min Jetta, sitter nå på ebay å kikker på turboer, ser det finnes 1.8 turboer som passer til bl.a VW Jetta, fra 1500 NOK. Noen som vet hvordan dette vil fungere? Trenger man å gjøre store endringer på motor? Er montering mulig å gjøre selv eller trengs det et verksted til? Siter 92 - VW Jetta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momocorse Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 den lista er lang...råder,stempler,turbo,intercooler for å nevne noen av tingene.. dvs total motorombygging å forsterknin av diverse Siter Golf 1,6 83mod (Prosjekt) x- Audi A4 98mod 1,8 20v x- Golf 3dørs 87mod (festbil) :P x- Golf 4dørs 86mod rustdødn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zombiedick Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Trenger ikke gjøre noe som helst hvis du setter på en liten turbosak. Har kjørt selv med K-jet og turbo uten problemer, men skal du ha noe futt må flere ting gjøres. Jeg foreslår en liten turbo til å begynne med, f.eks en K03 med rundt 0,4 bar. Så kan man ta det videre der ifra når det er oppe og går... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JETtArne Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Skal ikke sette inn en stor turbo, blir en relativt liten en, bare for å prøve å lære litt, om man kjøper en liten en trengs det vel bare å bolt den fast? Samt ordne noe olje greier har jeg hørt. Siter 92 - VW Jetta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Skal ikke sette inn en stor turbo, blir en relativt liten en, bare for å prøve å lære litt, om man kjøper en liten en trengs det vel bare å bolt den fast? Samt ordne noe olje greier har jeg hørt. er nok litt mere. du må fikse eksosmanifold da, smøring som du sier, mere og men men jeg er ingen ekspert hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JETtArne Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Eksos ja, viste det ;) Siter 92 - VW Jetta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettajinxer Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 det beste hadde egentlig vært å gått til innkjøp av en gti eller g60 meskina(gti er lettest vist du har 1.8cl/gl pga giroverføringer etc)fordi dei har kraftigere girkasse o.l...Det du treng er røyrer,filter å "grenrøyr" som passer til turbo, og vil du da litt opp i trykk,bør du få nye dyser, bens.reg. å chip,det er vel det grunnleggende for konvertering,men med bare det bør du jo såklart kjøre veeeldi fint;P...hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg