Gå til innhold

Felger på 940 sedan ?

Ranger emnet


SSK

Anbefalte innlegg

Søkt litt her men fant ikke stort.

 

har en 940 sedan 92 model, som skal få seg nye felger, den skal senkes 40mm

 

Og da er spm, hvor store og brede felger kan jeg ha, så lenge jeg holder meg til rette innpress,uten å begynne å modde innerskjermer osv, og har ikke lyst på subbing :P har lyst på 18" men gidder ikke det hvis det kommer til å subbe..

 

innpresset er vel et25, eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørekomforten med 18x8 er upåklagelig, men jeg kan ikke slippe rattet på disse "flotte norske veiene" uten å være klar til å ta sats og hoppe inn på veien igjen.

 

Innpresset blir ET20 etter å ha spaca 25mm (de var ET45, satt på Volvo S60). Originale Volvo S60-felger er ET43 såvidt jeg vet, slik at ET blir 18, f.eks ved bruk av 25mm spacer og originale Volvo Nebula-felger :)

 

Skal få lagd meg 30mm spacere bak istedet for 25mm.

 

index.php?act=Attach&type=post&id=82829 Her er vidunderet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørekomforten med 18x8 er upåklagelig, men jeg kan ikke slippe rattet på disse "flotte norske veiene" uten å være klar til å ta sats og hoppe inn på veien igjen.

 

Innpresset blir ET20 etter å ha spaca 25mm (de var ET45, satt på Volvo S60). Originale Volvo S60-felger er ET43 såvidt jeg vet, slik at ET blir 18, f.eks ved bruk av 25mm spacer og originale Volvo Nebula-felger :)

 

Skal få lagd meg 30mm spacere bak istedet for 25mm.

 

index.php?act=Attach&type=post&id=82829 Her er vidunderet mitt.

 

 

 

 

 

Det synes jeg er rart .....kjører selv med 225 40 18" på 8" felg, og bilen min går meget fint rett.....har kunn litt dragning i rattet ved dype hjulspor.

Har du sjekket om dekka er skjevt slitt, eller om du hadde trengt en forstillings kontroll.

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 8.5X18 med 225/35 og det sporer kun litt på veldig dårlig vei. Hvis jeg har 5 voksene personer i bilen så subber dekka litt i hjulbuene bak. Har ikke gjort noenting med hjulbuer. Bilen er en 945 med 40 mm Lesjøfors senking og monroe dempere. Ikke for stivt eller for "bløt" å kjøre med. Men jeg kunne tenkt meg å hatt bilen 30m lavere. Men kan ikke ha den lavere grunnet gode veiforhold i norge. De er jo så "gode" knock

Tidligere brukernavn var Volvo940tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vel egentlig at 225/35-18 er det beste, men 40 skal visstnok gå greit.

Det vil subbe bak med mindre du ikke gjør noe med dempere/fjærer.

ET20 er standard, du kan avvike 15mm totalt, dvs 7,5mm begge veier = ET13 eller ET27

 

Jeg har bestilt meg gule Koni med senkefjører, det er et sett som BCB Bil har,

Så da med gule koni som senker ca 40mm, i følge han på bcb og 225-35-18 så vil jeg slippe subbing??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår