Gå til innhold

Diverse feil jeg bør se etter ved kjøp av E34

Ranger emnet

Ayapuri

Anbefalte innlegg

Er litt sugen på E34 '90mod 520i da denne er stor nok til barnevogn om et halvt år. Har siktet meg inn på en spesiell, men vil vite litt før jeg tar steget videre. Bilen jeg sikter til skal til eu-kontroll innen Oktober 06. Årsavgift er ikke betalt og det er heller ikke skilter på bilen. Bilen selges meget billig så jeg lurer på om det er noen ugler i mosen. Utifra bildene av bilen, ser den strøken ut. Selv var jeg borte for å se etter den istad, men da var den jo selvfølgelig ikke der. Selger nevner liten rustboble i skjermen bak som er av betydning. Så da blir jo spørsmålet som står som title: Diverse feil jeg bør se etter ved kjøp av E34?

MVH Ken

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke den beste til å huske slikt men hvis du ser lengre ned i tråden så ser du en tråd som heter "hvor langt er din 5'er gått" det gir en indikasjon om hva som ryker også.

kan nevne noen jeg kommer på i farten

1. oppheng foran. Oppbrukt etter 200' km. Uansett. Alt. Bærearmer , stabstag styreledd.

2. Automatkasse : farlig etter 200'

3. Oppheng bak , oppbrukt etter 200' Som regel

Andre ting har røket på min; (gått 223.000 525 92' automat)

"Guibo" også kalt "hardykobling" , eller kobling mellom girkasse og mellomaksling

Sperrediff begynner å kødde å lage ulyd

Rust på bagasjeromsluka der hvor skitlyst står

Rust i hjulbuer , standardplasser

Sprekker i lykteglass , knuste tåkelys er veeeeeeeldig vanlig.

Slitt frontrute (!) (min egen å en annen med E34 fikk dette problemet på EU)

Lambdasensor

Øvre "inngang på radiator" (på førersiden) har en tendens til å bli "crispy" å begynne å lekke/sprekke.

Lys / pixler i digitalt km display

Kan ryke, men ikke så vanlig:

Dynamo

Comfort rele (styrer vindusviskere , el vinduer , takluke m.m)

LKM (licht kontrol module) styrer lys fjernlys osv

M30 motorene (under 92') Har en tendens til å tikke en hel del, og trenger ofte ventiljusteringer _HAR JEG INTRYKK AV_ :)

Ellers er bilene plaget med lite rust og er ellers bra. Virker som BMW setter understellet på kanten slik at det blir utslitt etter 200' km og må byttes uansett, da tenker jeg spesielt på opphenget foran , men også samtlige foringer på hele bilen. Selvfølgelig trenger den vanlige forbruksdeler som en vanlig bil , da med tanke på tennplugger, reimer , bremser osv osv u know. men dette inngår i et normalt bilhold. Videre så synes jeg ikke BMW har de verste deleprisene heller faktisk , som nevnt tidligere så er det en myte som ennå er i live. Har kjøpt mye deler hos min lokale bmw forhandler uten at det har kosta skjorta. Men OS/GS bildeler eg også et rimelig alternativ hvis det kan vente noen dager. Så billige som 5'erne er i dag og så mye bil som du får for pengene så skal det nok endel til for å kjøpe katta i sekken vil jeg tro , men jeg stiller meg på ingen måte ansvarlig :) Hehe

Lykke til!

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Befinner den bilen seg på rolvsøy (til 12000)? hvis det er den så vil jeg ikke anbefalle å kjøpe den. det er en 12v utgave som er meget lat, og hele bilen er full av feil. jeg kjenner han som hadde den før den ble byttet inn hos råbekken bil (tror jeg det het). Du skal ha mange 1000 på kontoen for å få den igjennom eu-kontrollen....

"The only workout your getting is stretching the truth and jumping too conclusion"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok satsa på 24 vent. De bruker mindre bensin, og etter hva jeg har forstått bruker m50 motorene (24 vent) mindre bensin enn m20, samt har et lite antall hester mer pr liter (!)

Men lykke til med "ny"bilkjøp :D

-----------------------------------

BMW 1997 523iT E39

x BMW 1991 520i E34

x MB 1986 190i (Solgt og takkjørt uka etter)

x Ford Mustang 1969 302 (Desverre solgt til en med mer tid og penger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal være glad for at den slapp imellom fingrene dine... hehe men fortsett og let, jeg kjøpte min e34 for 2 uker siden. er en drøm på alle måter. (unntatt om man skal tre kabler)

hehe, ja tror jeg bør være glad for det. Råbekken bil sa de hadde en annen BMW 520i for 10,000,- og den skulle være penere (med defekt girkasse da selvfølgelig). Var ute å kjørte litt rundt for en annen kar etter bil i går og stoppet innom Råbekken bil for å se på denna BMW'en. Noe av det værste jeg har sett. Men takk for tipset! :thumb Heldigvis har jeg god tid på meg da ;)

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider